لینک های دسترسی

Breaking News

رهبران مسلمان بریتانیا به دیدار پاپ به واتیکان می روند


آرشیف: رهبر کاتولیک های جهانی بر همبستگی ادیان مختلف تاکید داشته است
آرشیف: رهبر کاتولیک های جهانی بر همبستگی ادیان مختلف تاکید داشته است

دو هفته پس از حملات مرگبار یک تندرو در لندن، قرار است پاپ فرانسس، رهبر کاتولیک های جهان، در واتیکان با چهار تن از ملا امامان مسلمان بریتانیایی ملاقات خواهدکند.

این ملاقات بخشی از پلانی است تا رهبران مسلمان که اعمال خشونتبار مذهبی را محکوم می کنند، در تقبیح خشونت و تندروی بیشتر ترغیب شوند.

در همین حال، محمد شاهد رضا، رئیس انجمن مسلمانان بریتانیا، روز سه شنبه در مصاحبه ای گفته است که پاپ فرانسس از پیام همبستگی میان ادیان حمایت می کند.

آقای رضا گفته است مثل همه جوامع دیگر، مسلمانان هر نوع فعالیت دهشت افگنی را محکوم می کنند.

همچنان، در نظر است که پاپ فرانسس در جریان ماه اپریل به پوهنتون الازهر مصر نیز برود و بیشتر بر همبستگی و تحمل پذیری میان ادیان تاکید کند.

قرار است ویسنت نیکولز، اسقف اعظم رومن کاتولیک در ویست میسنتر لندن، نیز ملا امامان مسلمان را در سفر به واتیکان، همرایی کند. آقای نیکولز گفته است که هدف این ملاقات حمایت از آنعده رهبران مسلمان است که اعمال افرادی را که به نام خداوند اعمال خشونت بار را انجام می دهند، محکوم می کنند.

به گفتۀ آقای نیکولز ، پس از حملات مرگبار تندروان مسلمان، حال جوامع مسلمان آهسته آهسته اعتماد به نفس پیدا می کنند و اعمال افراطگریان مسلمان را محکوم می کنند.

آقای نیکولز گفت "این ندایی است که باید شنیده شود" نه اینکه در مورد آن بی تفاوتی اختیار گردد و از آن ستایش نشود.

شخص مهاجم خالد مسعود ۵۲ بود و مسولیت حمله را گروه داعش بر عهده گرفت
شخص مهاجم خالد مسعود ۵۲ بود و مسولیت حمله را گروه داعش بر عهده گرفت

این ملاقات مدت‌ها قبل از حملۀ ۲۲ مارچ در لندن زمان بندی شده بود. در این رویداد مهاجم موتر خود را بر افراد پیاده رو راند و سپس در نزدیکی پارلمان بریتانیا با چاقو بر یک پولیس حمله ور شد.

این حمله که گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت آن را به دوش گرفت، منجر به کشته شدن چهار نفر به شمول یک پولیس و زخمی شدن۳۰ تن دیگر شد. سپس مهاجم توسط پولیس کشته شد.

مقام‌های بریتانیایی گفته اند که مهاجم خالد مسعود نام داشت؛ ۵۲ سال عمر داشت و در ساحۀ وست میدلندز لندن زندگی می‌کرد.

XS
SM
MD
LG