لینک های دسترسی

Breaking News

تولید مخدرات در افغانستان نصف شده است - سروی


کشت مواد مخدر در افغانستان ۱۹ درصد و تولید آن ۴۸ درصد کاهش یافته است.
کشت مواد مخدر در افغانستان ۱۹ درصد و تولید آن ۴۸ درصد کاهش یافته است.

سروی تازۀ حکومت افغانستان وملل متحد نشان می دهد که برای نخستین بار در پنج سال گذشته میزان کشت کوکنار و تولید مواد مخدر در افغانستان کاهش یافته است.

اندرسن افتسین مسوول بخش منطقه ای ادارۀ مبارزه با مواد مخدر و جرایم ملل متحد گفت که امسال کشت کوکنار ۱۹درصد و تولید مخدرات ۴۸ درصد کاهش یافته است. اما او افزود که دراین ارقام تغییراتی رونما خواهد شد.

آقای افتسین گفت "اگر ما و حکومت افغانستان تلاشهای خود را دراین راستا ادامه ندهیم ما میدانیم که این ارقام ثابت نمیماند واین حالت هم همین قسم باقی نمی ماند."

آقای افتسین تاکید کرد که برای از بین بردن کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان هنوز هم به تلاشهای بیشتر نیاز است.

سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر دلیل کاهش کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان را در پالیسی خوب حکومت در راستای مبارزه با مواد مخدر، کار مشترک و عزم و اراده راسخ حکومت در از بین بردن کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان خواند.

خانم عظیمی افزود که در سال جاری تخریب کشتزار های کوکنار نیز ۴۰ درصد افزایش یافته است و شماری زیادی از کشتزار های کوکنار تخریب شده است.

به اساس این سروی در سال جاری در ۱۸۳ هزار هکتار زمین کوکنار کشت شده بود درحالیکه در سال ۲۰۱۴ در ۲۲۴ هزار هکتار زمین کوکنار کشت شده بود.

این سروی نشان می دهد که تولید تریاک نیز در این کشور در سال جاری به ۳۳۰۰ متریک تن کاهش یافته است درحالیکه در سال گذشته میلادی دراین کشور ۶۴۰۰ متریک تن تریاک تولید شده بود.

در این گزارش آمده است که درسال جاری در ۱۴ ولایت کشور کوکنار کشت نشده است اما در سال گذشته در ۱۵ ولایت کشت نگردیده بود.

به اساس این گزارش، در سال جاری نسبت به سال گذشته کشت کوکنار در ولایتهای کابل، ارزگان، بادغیس، غور، بغلان، فاریاب، بلخ، کنر و سرپل زیاد شده است.

یافته های این سروی نشان می دهد که در سال جاری باز هم مانند سال گذشته میلادی در ولایت هلمند نسبت به دیگر ولایات کوکنار بیشتر کشت شده است.

اما با وجود آن در این ولایت کشت کوکنار نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته است.

XS
SM
MD
LG