لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: ترانسپورت وضعیت منطقه را تغییر می‌دهد


رئیس جمهور افغانستان به منظور اشتراک در "کنفرانس جهانی ترانسپورت پایدار" به عشق‌آباد رفته است.
رئیس جمهور افغانستان به منظور اشتراک در "کنفرانس جهانی ترانسپورت پایدار" به عشق‌آباد رفته است.

رئیس‌ جمهور افغانستان در سخنرانی‌اش در "کنفرانس جهانی ترانسپورت پایدار" در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان گفت، خواهان روابط نزدیک با منطقه است و کشورش می‌تواند چهارراه مهم ترانسپورتی باشد.

محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان که شام دیروز در رأس هیأتی بلندپایه دولتی به منظور اشتراک در "کنفرانس جهانی ترانسپورت پایدار" به عشق‌آباد رفته است؛ امروز در سخنرانی‌اش بر روابط تنگاتنگ کشورهای منطقه تأکید کرد.

آقای غنی گفت، افغانستان به حیث چهارراه مهم ترانسپورتی می‌تواند چین، پاکستان و ایران را از طریق خط آهن و جاده به آسیای مرکزی وصل کند.

رئیس جمهور افغانستان تأکید کرد "سرمایه‌گذاری ما روی ترانسپورت، منطقۀ پرتنش را به یک منطقۀ همکاری‌ها تبدیل می‌کند، در این بخش افغانستان جایگاه کلیدی را دارد".

آقای غنی به پروژه انتقال گاز از آسیای میانه به آسیای جنوبی اشاره کرد و گفت، قرار است این پروژه، ده‌ها میلیون مردم را در این کشورها از فقر نجات دهد.

قرار است که هیأت افغانستان در مراسم افتتاح "خط ‌آهن بین‌المللی آسیا آتامراد - امام‌نظر (ترکمنستان) و آقینه (افغانستان)" که در شهر ترکمن‌آباد ترکمنستان برگزار می‌شود نیز شرکت کند.

رئیس‌جمهور افغانستان، در حاشیۀ این سفر، با رؤسای جمهور ترکمنستان و گرجستان به طور جداگانه نیز دیدار می‌کند و پیرامون گسترش روابط میان افغانستان و کشورهای متذکره بحث و گفتگو خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG