لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهور غنی والی جدید هلمند را تعیین کرد


حیات الله حیات در ماه جوزای ۱۳۹۴ خورشیدی از سوی رئیس جمهور غنی به حیث والی میدان وردک گماشته شده بود.
حیات الله حیات در ماه جوزای ۱۳۹۴ خورشیدی از سوی رئیس جمهور غنی به حیث والی میدان وردک گماشته شده بود.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان بر اساس پیشنهاد اداره مستقل ارگان‌های محل حیات‌الله حیات، والی میدان‌ وردک را به حیث والی هلمند تعیین کرد.

اداره مستقل ارگان‌های محل گفته است که هدف از انتخاب آقای حیات بهبود امور حکومتی و تقویت حکومتداری خوب در هلمند می باشد.

در مکتوب پیشنهادی اداره مستقل ارگان‌های محل، در مورد وظیفۀ جدید میرزاخان رحیمی والی پیشین هلمند چیزی گفته نشده است.

میرزاخان رحیمی پیش از این در ریاست امنیت ملی افغانستان نیز کار کرده است و در ماه جوزای ۱۳۹۴ خورشیدی از سوی رئیس جمهور غنی به حیث والی هلمند گماشته شده بود.

در حال حاضر برای میدان وردک والی جدید گماشته نشده است؛ اما ۳۱ ولایت دیگر والی دارند و تنها ولایات بلخ و نورستان از سوی سرپرستان اداره می‌شوند.

مشکلات هلمند

هلمند یکی از ولایات بزرگ افغانستان است که از نزدیک به یک سال شاهد جنگ‌های دوامدار میان نیروهای امنیتی افغان و مخالفان مسلح بوده است.

علاوه بر مشکلات ناامنی، کشت کوکنار مشکل دیگری است که پیش روی کار مقامات محلی آن ولایت قرار دارد.

پس از شدت ناامنی‌ها، حکومت افغانستان در سال روان میلادی تصمیم گرفت از برخی مناطق غربی هلمند، شماری از نظامیان خود را بیرون کند و آنان را در پایگاه‌های نظامی مستقر سازد.

همچنان این ناامنی‌ها سبب شد که قوماندانی مأموریت حمایت قاطع تصمیم بگیرد بار دیگر نیروهای خود را در ولایت هلمند بفرستد.

جنرال اندریو رالنگ قوماندان مأموریت حمایت قاطع در هلمند شمار سربازان خارجی برگشته به آن ولایت را کمتر از هزار نفر شمرد اما گفت که آن نظامیان تنها وظیفۀ آموزش دهی داشته و در عملیات محاربه یی هیچ سهم و دخالتی ندارند.

جنرال رالنگ در پایگاه نظامی باستن در شورابک به صدای امریکا گفت که عقب‌نشینی سربازان افغان از برخی مناطق آن ولایت شکست در برابر مخالفین مسلح نیست؛ بلکه، برای عملکرد خوب نیروهای امنیتی افغان در میدان جنگ، سران نظامی افغان این تصمیم را گرفته اند.

XS
SM
MD
LG