لینک های دسترسی

Breaking News

اسدالله عمرخیل والی کندز تعیین شد


اسدالله عمرخیل والی جدید کندز، از ولسوالی چهاردرۀ این ولایت است که پیش از این به حیث رئیس شورای صلح کندز نیز کار کرده است
اسدالله عمرخیل والی جدید کندز، از ولسوالی چهاردرۀ این ولایت است که پیش از این به حیث رئیس شورای صلح کندز نیز کار کرده است

رئیس جمهور غنی، اسدالله عمرخیل را به حیث والی کندز تعیین کرده است.

توظیف آقای عمرخیل به این سمت حدود شش ماه پس از برکناری والی پیشین صورت می گیرد.

سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به صدای امریکا علت تأخیر تعیین والیان را ارزیابی توان کاری کاندیدان چوکی ولایات خواند و گفت که محمداشرف غنی رئیس جمهور تنها برای سمت ولایت کندز از شش کاندید مصاحبه‌های طولانی گرفته است.

آقای هاشمی گفت "به طور مثال ولایت کندز را یاد می‌کنم، رئیس جمهور همراه شش نامزد صحبت کرده و از هر کدام اینها شرایط مشخص و برنامه‌های مشخص را برای پیشبرد امور این ولایت خواسته بود که آنها چی توانایی‌های داشته باشند، چی برنامه‌هایی داشته باشند، چه شناختی از مشکل داخل ولایت دارند، چه ظرفیت‌هایی وجود دارد و در مجموع از ماحول و ولایاتی که در همسایه‌گی این ولایت قرار دارد، چه شناخت و چه برنامه دارند؟"

او گفت که رئیس جمهور غنی این شرایط سخت را وضع کرده است تا مقامات خوب را برای خدمت به مردم به سمت ولایات بگمارد.

از سوی دیگر جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه نیز در صفحۀ تویترش تعیین‌شدن آقای عمرخیل به حیث والی کندز را تأیید کرده و گفته است که نام وی در بین لست شش کاندیدی شامل بود که از سوی نماینده‌گان کندز به حکومت وحدت ملی سپرده شده بود.

اسدالله عمرخیل والی جدید کندز، از ولسوالی چهاردرۀ این ولایت است که پیش از این به حیث رئیس شورای صلح کندز نیز کار کرده است.

پس از حملات گستردۀ طالبان بالای کندز به روز دوشنبه (6 میزان) امسال، این ولایت به دست طالبان سقوط کرد و رئیس جمهور محمدعمر صافی والی آن ولایت را از کارش برکنار کرد که از آن زمان تا کنون این ولایت از سوی سرپرست اداره می‌شد.

پس از تعیین‌شدن والی جدید کندز، حالا از جملۀ 34 ولایت افغانستان، نورستان و بلخ دو ولایتی است که هنوز هم از سوی سرپرستان اداره می‌شود.

ریاست مستقل ارگان‌های محلی افغانستان می‌گوید که به شمول کابل، 24 شهر و 120 ولسوالی از سوی سرپرستان اداره می‌شود.

XS
SM
MD
LG