لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهور غنی پس از سفر به استرالیا، اندونیزیا و سنگاپور به کشورش برگشت


رئیس جمهور غني هنګام سفرش به استرالیا، اندونیزیا و سنګاپور توافق‌نامه های را در بخش های مختلف با مقام‌های حکومتی آن کشورها امضا کرد.
رئیس جمهور غني هنګام سفرش به استرالیا، اندونیزیا و سنګاپور توافق‌نامه های را در بخش های مختلف با مقام‌های حکومتی آن کشورها امضا کرد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان که در رأس یک هیأت بلند پایۀ دولتی به کشورهای استرالیا، اندونیزیا و سنگاپور سفر کرده بود، صبح امروز شنبه، به کشورش برگشت.

در یک اعلامیه‌ای نشر شده از سوی ارگ ریاست جمهوری، آمده است که رئیس جمهور غنی در جریان سفرش به استرالیا، اندونیزیا و سنگاپور با مقامات حکومتی و تاجران این کشورها دیدار کرد و در مورد گسترش همکاری‌های دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی و فرصت‌های موجود در افغانستان، با آنان صحبت کرد.

هم‌چنان در جریان این سفر، تفاهم‌نامه های میان مقامات حکومت افغانستان و مقامات کشورهای استرالیا، اندونیزیا و سنگاپور به امضا رسید.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور در سلسلۀ سفرهایش به سه کشور، در مرحلۀ اخیر به سنگاپور سفر کرد.

آقای غنی بعد از چاشت دیروز جمعه، در محل اقامت‌اش با تاجران سنگاپور در مورد رشد سرمایه‌گذاری و فرصت‌های موجود سرمایه‌گذاری در بخش‌های مخابرات، صحت، تولید برق، لوژستیک، بانکداری و زراعت در افغانستان، صحبت کرد.

رئیس جمهور غنی در دیدار با تاجران سنگاپور، گفت از جنگ و فرصت‌های موجود در افغانستان، فقط تصویر جنگ افغانستان به نمایش گذاشته شده و دیده شده است. او افزود که ما تلاش می‌کنیم تا توجۀ جهان را به فرصت‌های موجود در افغانستان نیز جلب کنیم.

آقای غنی تأکید کرد که حکومت افغانستان، برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، سهولت‌های را ایجاد کرده است تا تجارت در این کشور و منطقه رشد کند.

به گفتۀ رئیس جمهور غنی، افزایش محصولایت زراعتی و تولیدات صنعتی و مبدل کردن افغانستان از کشور وارداتی به کشور صادراتی از اولویت‌های حکومت است.

او نقش سکتور خصوصی و سرمایه‌گذاران را در این بخش مهم خواند.

در مقابل، تاجران و سرمایه‌گذاران سنگاپور در دیدار با رئیس جمهور افغانستان، گفتند که به هدف استفاده از فرصت‌های موجود تجارتی و سرمایه‌گذاری در افغانستان، با برخی از مسؤولین تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان بحث و گفتگو خواهند کرد تا زمینۀ سرمایه‌گذاری عملی مهیا شود.

رئیس جمهور غنی، قبل از برگشت به افغانستان، شام دیروز در پوهتنون ملی سنگاپور با دیپلومات‌های سنگاپوری، پروفیسوران و محصلین این پوهنتون نیز دیدار کرد و از تهدیدات و فرصت‌های موجود در افغانستان صحبت کرد.

آقای غنی در این دیدار، تروریزم، مواد مخدر و فساد اداری را تهدید عمده خواند.

او تأکید کرد که تروریزم و مواد مخدر نه تنها به افغانستان بلکه برای جهان تهدید است.

ایدی لی، رئیس پوهنتون ملی سنگاپور، جاکتی را که نشان این پوهنتون را داشت به گونۀ تحفه به رئیس جمهور غنی اهدا کرد.

پیش از این رئیس جمهور غنی به استرالیا و اندونیزیا سفر کرده بود و با مقامات آن‌کشورها تفاهم‌نامه های همکاری را در بخش‌های زیربنا، معارف، اصلاحات اداری، مبارزه با فساد، تحصیلات عالی و زراعت به امضا رسانید.

XS
SM
MD
LG