لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: اگر رفتار طالبان تا تابستان تغییر نکرد، علیه شان تعزیرات وضع شود


رئیس جمهور غنی می‌گوید در صورت تغییرنیافتن رفتار طالبان، دفتر قطر باید مسدود شود
رئیس جمهور غنی می‌گوید در صورت تغییرنیافتن رفتار طالبان، دفتر قطر باید مسدود شود

محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در دیدار با وزیر خارجۀ قطر تأکید کرد که طالبان باید به صلح بپیوندند و فرصت‎ها را ضایع نکنند.

رئیس جمهور غنی گفت اولویت شهروندان افغانستان صلح است؛ اما طالبان در حالی که از صلح صحبت می‎کنند، نباید به جنگ ادامه دهند.

آقای غنی افزود "در صورتی که تا بهار و تابستان سال آینده در رفتار طالبان تغییر مثبت رونما نگردد و به خشونت‎ها ادامه دهند، باید تحریمات به شمول مسدود شدن دفتر قطر بالای آنها تطبیق گردد."

به گفتۀ رئیس جمهور غنی، تحقیقات در مورد حادثۀ کندهار که در مهمان‎خانۀ والی کندهار رخ داد و در نتیجۀ آن پنج دیپلمات امارات متحدۀ عربی، معاون والی کندهار و دو عضو شورای ملی افغانستان کشته شدند، نشان می‎‏دهد که طالبان و شورای آنها در این رویداد دست دارند.

در این دیدار شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجۀ قطر گفت اعمال هرنوع خشونت قابل توجیه نیست و برای تأمین صلح و ثبات در افغانستان تلاش می‏کنند.

دفتر سیاسی طالبان در قطر حدود پنج سال پیش در سال ۱۳۹۰ خورشیدی در زمان ریاست جمهوری حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افتتاح گردید.

در این جریان، نمایندگان طالبان همواره از همین دفتر مواضع رسمی‎شان را اعلام کرده اند و با مقام‎های افغان و خارجی در همین دفتر دیدار کرده اند.

برگشت رئیس جمهور از مونیخ

محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، پس از اشتراک و سخنرانی در کنفرانس بین‎المللی امنیتی مونیخ در آلمان، به افغانستان برگشت.

ریاست جمهوری افغانستان، سفر رئیس جمهور غنی را در رأس یک هیأت بلند رتبه به کنفرانس بین‌المللی امنیتی پر دست‌آورد و با اهمیت می‎داند.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به صدای امریکا گفت، رئیس جمهوری غنی در این کنفرانس به جامعه جهانی، تصویر واقعی جنگ افغانستان را نشان داد.

آقای مرتضوی افزود" جهانیان فکر می‎کردند که جنگ افغانستان جنگ داخلی است و حکومت وحدت ملی را در مبارزه با آن، ناتوان می‎دانستند؛ اما در این کنفرانس رئیس جمهور غنی به آنان گفت جنگ افغانستان جنگ داخلی نیست و دولت افغانستان برای امنیت جهانی در برابر تروریزم جهانی می‎جنگد."

محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان روز پیش حین سخنرانی‌ا‎ش در کنفرانس بین‎المللی امنیتی مونیخ گفت افغانستان با بیست گروه دهشت‌افگن در حال مبارزه است و حکومت این کشور، نه تنها برای آزادی خود بلکه برای امینت جهان مبارزه می‎کند.

به گفتۀ آقای مرتضوی رئیس جمهور غنی، ضمن اشتراک و سخنرانی در این کنفرانس بین‎المللی با بیست تن از سران دولت‌های مختلف نیز دیدار و گفتگو کرد.

XS
SM
MD
LG