لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهور غنی پیام عیدی ملا عمر را ستود


 رییس جمهور غنی گفت که پیام اش پیام صلح و ختم خونریزی است
رییس جمهور غنی گفت که پیام اش پیام صلح و ختم خونریزی است

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از پیام عیدی ملامحمد عمر آخند رهبرگروه طالبان ابراز امتنان کرد.

رییس جمهور غنی پس از ادا نماز عید فطر در مسجد ارگ در صحبت با خبرنگاران گفت که پیام اش پیام صلح و ختم خونریزی است که بقول وی همه مردم افغانستان خواهان آن میباشد.

آقای غنی در این صحبت مختصر خود، به پیام عیدی ملا محمد عمر آخند رهبر گروه طالبان اشاره نموده گفت " من از اعلامیه ملا عمر اخوند رهبر طالبان ابراز امتنان می کنم که مذاکرات را حل دانسته است ".

رهبر گرو طالبان، درپیام عیدی خود گفته است که از لحاظ شرعی مذاکرات با دشمن مانعی نه دارد.

به همین منوال رییس جمهور غنی از تلاشهای صلح حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز ستایش به عمل آورده گفت که پروسه صلح را که آقای کرزی با مخالفان مسلح آغاز کرده بود، " من آنرا به موفقیت به اتمام خواهند رسانید."

رئیس جمهور افغانستان علاوه کرد که مساله طالبان با سایر گروه‌های تروریستی که در این کشور میجنگد فرق دارد.

آقای غنی گفت طالبان می‌خواهند در نظام شرکت کنند و برخی مشکلاتی که دارند، آنها را از طریق گفتگو حل کنند.

آقای غنی در مورد دیگر گروهای تروریستی گفت که تروریستان دیگر که از کشورهای همسایه و سایر کشورها به افغانستان آمده اند، پاسخ آنها را نیروهای امنیتی و دفاعی افغان به زور و قدرت میدهند.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG