لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهور غنی از استرالیا به اندونیزیا رفت


رئیس جمهور غنی در جریان این سفر با معاونین رئیس جمهور، رئیس مجلس سنا و شماری از تاجران اندونیزیایی دیدار می‏‌کند
رئیس جمهور غنی در جریان این سفر با معاونین رئیس جمهور، رئیس مجلس سنا و شماری از تاجران اندونیزیایی دیدار می‏‌کند

ارگ می‌گوید امروز چهارشنبه، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در رأس یک هیأت بلندرتبۀ دولتی از استرالیا، عازم جاکارتا پایتخت اندونیزیا شده است.

دواخانه مینه‌پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، در صحبت با صدای امریکا گفت، هدف از سفر رئیس جمهور غنی به اندونیزیا، گسترش همکاری و روابط میان دو کشور است.

آقای مینه پال، افزود "رئیس جمهور افغانستان در جریان این سفر با معاونین رئیس جمهور، رئیس مجلس سنا و شماری از تاجران اندونیزیایی دیدار می‏‌کند و با آنان در مورد تحکیم و گسترش روابط میان دو کشور بحث و گفتگو می‎نمایند. در ضمن ملاقات‌های جداگانه با بزرگان مراکز اسلامی آن‎ کشور خواهند داشت و از مسجد استقلال نیز دیدار می‏کند".

قرار است در این سفر، موافقتنامه‎های همکاری میان مقامات افغان و اندونیزیایی در بخش‎های معارف، احصائیه، زراعت، اصلاحات اداری و خدمات ملکی، ساینس، تکنالوژی و تحصیلات عالی با حضور رؤسای جمهور افغانستان و اندونیزیا، به امضا برسند.

پیش از این، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، به استرالیا سفر کرده بود و در کانبیرا، پایتخت آن کشور با مالکوم ترانبال، صدراعظم آن کشور دیدار کرد.

ریاست جمهوری افغانستان، سفر آقای غنی را به استرالیا، پر از دست‌آورد می‏خواند.

آقای مینه‌پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، گفت "دو تفاهمنامه امضا شد، ۳۲۰ میلیون دالر کمک استرالیا به افغانستان صورت گرفت. هم‎چنان با مقامات و متخصصین استرالیا راجع به فرصت‎های اقتصادی و زیربنای افغانستان، مجالس صورت گرفت."

پس از این، بنابر تفاهم‌نامه های جدید میان افغانستان و آسترالیا، حکومت آسترالیا در بخش‎های زیربنا، معارف، کاریابی برای زنان، زراعت، مدیریت آب و مبارزه علیه فساد اداری با افغانستان همکاری خواهد کرد.

قرار است محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، پس از اندونیزیا به سنگاپور سفر کند.

هدف از این سفرهای رسمی، رئیس جمهور افغانستان، گسترش روابط و جلب همکاری کشورهای مورد نظر در بخش‎های مختلف خوانده شده است.

XS
SM
MD
LG