لینک های دسترسی

Breaking News

اقدام تازۀ اوباما برای کاهش گاز کاربن


رئیس جمهوری ایالات متحده می گوید که انتشار گاز کاربن، تهدید جدی بر اقتصاد، امنیت و صحت امریکا می باشد.
رئیس جمهوری ایالات متحده می گوید که انتشار گاز کاربن، تهدید جدی بر اقتصاد، امنیت و صحت امریکا می باشد.

قرار است بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، روز دوشنبه از مقررات جدید پرده بر دارد که هدف آن کاهش آلودگی گاز کاربن است، گازی که نیروگاه های تولید برق موجب افزایش آن شده است.

هدف مقررات جدید این است تا نیروگاه های تولید برق میزان انتشار گاز کاربن را تا سال ۲۰۳۰ به ۳۲ در صد کاهش دهند.

علاوه بر آن، هر ایالت امریکا مکلف است تا پلان خود را برای کاهش میزان کاربن آماده کند و به صورت کل، تال سال ۲۰۲۲، هر ایالت تطبیق پلان خود را آغاز کند.

آقای اوباما سال گذشته از نسخۀ اول این مقررات پرده بر داشت، مقررۀ که کار دو سال قبل بالای آن آغاز شده بود.

مقامات قصر سفید می گویند که اگر نسخۀ جدید عملی گردد، با استفاده از انرژی قابل تجدید، میزان تولید برق ۲۸ در صد در ایالات متحده، افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهور امریکا در یک پیام ویدیویی که روز یکشنبه در صفحۀ فیس بوک قصر سفید نشر شد، تغییر اقلیم را تهدید جدی عنوان کرد.

آقای اوباما گفت "اقلیم به گونۀ در حال تغییر است که اقتصاد، امنیت و صحت ما را تهدید می کند. این یک نظریه نیست، معلومات واقعی است که در جریان چندین دهه به صورت دقیق و محتاطانه جمع آوری شده است و اتفاق نظر علمی در مورد موجود است. و این تغییرات روش زندگی که ما داریم، تاثیرات جدی دارد."

آقای اوباما به تابستان های گرمتر، میزان بالای آب ابحار و موج مکرر گرمای شدید اشاره کرد و همۀ این تغییرات را فاجعه بار و خطرناک توصیف کرد.

انتظار میرود که پلان جدید با مخالفت ها نیز مواجه شود، زیرا شرکت های تولید برق و کانگرس ایالات متحده که رهبری آنرا جمهوری خواهان بر عهده دارند، سوالاتی را در مورد مصارف اصلاحات و تاثیر آن را بالای مصرف کنندگان مطرح خواهند کرد.

انتظار می رود که ۲۵ ایالت امریکا مقررات جدید را به آزمون بکشاند و در نهایت این موضوع ممکن به دادگاه عالی ایالات متحده، ارجاع شود.

ماه گذشته، میچ مک کانل، رهبر اکثریت در سنای امریکا، مقررات جدید رئیس جمهور اوباما را در مورد ذغال سنگ مورد انتقاد قرار داد و گفت که اقدامات جدید معیشت زندگی کارگران و خانواده های صنعت ذغال را در ایالت کنتاکی هدف قرار می دهد و آنان را متاثر می کند.

در این اواخر، شرکت های تولید برق، تولید انرژی با استفاده از ذغال سنگ را کنار گذاشته اند و در عوض، از گاز طبیعی و منابع انرژی قابل تجدید مثل انرژی آفتابی و انرژی بادی استفاده می کنند.

بر اساس معلومات ارایه شده از سوی حکومت، در نتیجۀ این اقدام، بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ میزان انتشار گاز کاربن ناشی از سوخت ذغال سنگ در نیروگاه های تولید برق، ۱۳در صد در سراسر امریکا، کاهش یافت.

با آنهم، میزان انتشار گاز کاربن در تعدادی انگشت شماری از ایالت ها هنوز هم کاهش نیافته است.

بر اساس تازه ترین معلوت نشر شده، تکزاس که پر جمعیت ترین ایالت امریکا می باشد، در سال ۲۰۱۳، به صورت مجموعی ۱۵۳ میلیون متریک تُن گاز کاربن دی اکسد را انتشار کرد.

ایالت های ایلونای، ایندیانا، اوهایو و پنسیلوانیا هر کدام سالانه ۹۰ میلیون متریک تُن و ایالت کنتاکی حدود ۸۳ میلیون متریک تُن گاز کاربن تولید می کند. انتظار میرود که معلومات تازه در مورد انتشار گاز کاربن در ماه اکتوبر امسال نشر شود.

ولی روی همه رفته، از سال ۲۰۱۱ به این سو، تولید گازهای گلخانه ای هر ایالت با اقدامات که در سراسر ایالات متحده روی دست گرفته شده است، کاهش یافته است.

XS
SM
MD
LG