لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش برای خروج از بن بست پارلمان افغانستان


تلاش برای خروج از بن بست پارلمان افغانستان
تلاش برای خروج از بن بست پارلمان افغانستان

روزنامه لاس آنجلس تایمز در حاشیه خبر اخراج ۹ عضو پارلمان افغانستان تبصره یی به نشر رسانیده که در آن آمده است کمیسیون انتخابات افغانستان در تلاشی برای بیرون رفت از بحرانی که از انتخابات ماه سپتامبر سال گذشته ناشی گردیده است ،تصمیم به اخراج ۹ تن از اعضای پارلمان گرفته است.

نویسنده مقاله لاس آنجلس تایمز با تکیه به گفته کمیسیون انتخابات می نگارد که با در نظر داشت ادعای تقلب در آرای این افراد در انتخابات پارلمانی و برای خاتمه بخشیدن به بحران کنونی پارلمان این کشور، کمیسیون چنین تصمیمی را اتخاذ نموده است.

نویسنده می افزاید این جنجال عمیقاً تلاشهای حکومت را در زمانی مختل ساخته است که جامعه جهانی امیدوار است اداره کرزی ، مسوولیت های بیشتری را در این کشور به عهده گیرد.

نگارنده مضمون لوس آنجلس تایمز با اشاره به پس منظر انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر که با ادعای تقلب و خلاف رفتاری های گسترده یی توام بود ، می نویسد رییس جمهور افغانستان پس از بروز شکایاتی در مورد خلاف رفتاری ها، دستور تحقیقاتی را در زمینه صادر نموده و ستره محکمه افغانستان در ماه دسامبر تصمیم گرفت برای رسیده گی به این مساله یک محکمه اختصاصی ایجاد گردد.

نویسنده می افزاید در ماه جون این محکمه که از طرف شمار زیادی از افغانها و جامعه جهانی به آن دلیل محکوم گردید که برخلاف قانون اساسی افغانستان می باشد، دستور اخراج ۶۲ تن از اعضای انتخاب شده پارلمان را صادر نمود .

در مقاله روزنامه لوس آنجلس تایمز آمده است به نظر میرسد این تصمیم کمیسیون انتخابات سازشی است برای حل این جنجال.

نویسنده می افزاید در حالیکه کمیسیون انتخابات امیدوار حل این بحران است، شماری از نمایندگان مردم در پارلمان افغانستان قبلاً اعلام نموده اند که آنان به مخالفت شان برای برکناری هریک از نمایندگانی که در نتیجه انتخابات به پارلمان راه یافته اند، به مخالفت و مبارزه شان ادامه میدهند.

  • 16x9 Image

    حفیظ آصفی - واشنگتن

    حفیظ آصفی پس از فراغت از دیپارتمنت ژورنالیزم فاکولته ادبیات پوهنتون کابل در سال ۱۳۵۸تا کنون در رسانه های مختلف ملی و بین المللی به صفت نویسنده، ژورنالیست و منتقد هنری کار کرده است. آصفی از سال ۲۰۰۹ تا کنون در رادیو و تلویزیون آشنا صدای امریکا سرگرم کار است. 

XS
SM
MD
LG