لینک های دسترسی

Breaking News

کمرون هدف میانه ای را برای خروج عساکرش از افغانستان اعلان کرده است


کمرون هدف میانه ای را برای خروج عساکرش از افغانستان اعلان کرده است
کمرون هدف میانه ای را برای خروج عساکرش از افغانستان اعلان کرده است

روزنامه نیویارک تایمز درشماره اخیرش مطلبی تحت عنوان خروج تدریجی قوای بریتانوی از افغانستان را به نشر سپرده است.

دیوید کامرون، صدراعظم بریتانیا هدف میانه ای را برای خروج عساکرش ازافغانستان اعلان کرده است و به هشدار قوماندان میدان جنگ خودش نباید مانند امریکاییان به سرعت از آنجا خارج شوند.

نیویارک تایمز به ادامه می نویسد که کامرون به مجلس عوام این کشور گفت که سال آینده ٥٠٠ عسکر این کشور از افغانستان خارج خواهند شد ولی امسال این تعداد به ۴٦٠ تن خواهد رسید. این رقم ٥٠٠ تن، نصف تعدادی است که درابتدا کامرون و مشاورین امنیتی او درنظر داشتند، حتی درمیان این تعداد هیچ یک از آنها نیز محارب نخواهند بود.

روزنامه می نویسد نظر به این پلان هنوز ٩٠٠٠ عسکر بریتانوی درافغانستان باقی خواهد ماند، این کشور دومین کشوری است که تعداد عساکر بیشتر آن درافغانستان مستقر می باشند.

به نوشته روزنامه با اینکار خویش کامرون خواست یک تعادلی را بین آنچه مردم می خواهند و آنچه قوماندانان او مشوره می دهند، به وجود آورده است. قوماندانان هشدار داده بودند که هرگاه تعداد زیادی ازعساکرشان افغانستان را ترک گویند درین صورت برای فصل آینده جنگ تعداد کافی افراد را در اختیار نخواهند داشت تا با طالبان مقابله نمایند و هم دستاوردهای حاصله را حفظ نمایند.

نیویارک تایمز می نویسد این نوع استدلال را جنرال پترییس درمورد خروج قوای امریکایی از افغانستان نیز نموده بود. حتی متحدین امریکا درا آنطرف اقیانوس ها نیز همین استدلال را کردند که اوباما با این کارخویش خاصتا در ولایت هلمند که مرکز فعال طالبان محسوب می شود، دستاوردهای حاصله را به باد خواهد داد.

XS
SM
MD
LG