لینک های دسترسی

Breaking News

شهزاده انگلیس: برای مصؤنیت مردمم طالب کُشتم


Prince Harry
Prince Harry

هری جنگ در افغانستان را با ویدیوگیم مقایسه کرده اما طالبان او را بیمار روانی خوانده اند.

شهزاده هری که دور دوم وظیفه اش بحیث خلبان نظامی در افغانستان را به پایان رسانیده است، گفته است که استفاده از سیستم سلاح هلیکوپتر برایش لذت بخش بود.

شهزاده انگلیس، که در ردیف سوم احراز سلطنت بریتانیا قرار دارد، گفته است از آنجا که خوب ویدیوگیم بازی می کند، شلیک سلاح با شصت انگشتان برایش آسان بود.

اگر چه مشخص نیست که شهزاده انگلیس در جریان وظیفه در ولایت هلمند افغانستان چه تعداد افراد را کشت، اما خود او از پا درآوردن دشمنان را تایید کرده است. "برای نجات حیات، حیاتی گرفته می شود و این چیزی است که ما آنرا انجام می دهیم. اگر مردمی تلاش انجام کارهای بد به مردم ما را داشته باشند، ما آنها را از بازی بیرون خواهیم کرد."

وزارت دفاع بریتانیا گفته است که شهزاده هری، پس از سپری نمودن ۲۰ هفته ماموریت در افغانستان، دورباره به کشورش برگشته است.

شماری از روزنامه ها در بریتانیا از شهزاده هری منحیث قهرمان جنگ یاد نموده اند.
مقامات افغان تا حال در باره گفته های شهزاده هری، تبصره نکرده اند.

مریض روانی

اما ذبیح الله مجاهد، یک سخنگوی طالبان، در واکنش به اظهارات شهزاد هری او را بیمار روانی خطاب کرده است.

مجاهد از جایگاه نامعلومی به آژانس خبری فرانسه گفت که جنگ افغانستان یک حقیقت جدی است نه بازی ویدیوگیم. سخنگوی طالبان ادعا کرده است که بیشتر نظامیان خارجی که از افغانستان خارج می شوند، از ناراحتی های روانی رنج می برند.

پیش از این طالبان گفته بودند در تلاش کشتن شهزاده هری استند. سال گذشته یک گروهی از مهاجمین طالب به پایگاه نظامیان بریتانیایی در شهر لشکرگاه هجوم بردند که گفته می شود خسارات هنگفت مالی را ببار آوردند.

در زمان حاضر بیشتر از ۹ هزار نظامی بریتانیایی در ولایت هلمند افغانستام مستقر است و حدود ۴۴۰ تن آنها از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲ در این کشور کشته شدند.
  • 16x9 Image

    ژیلا سمیعی - واشنگتن

    گوینده، مجری و تهیه کننده پیشین در رادیو کابل که بیشتر از ده سال است در بخش دری رادیو آشنا صدای امریکا، ایفای وظیفه می کند.

XS
SM
MD
LG