لینک های دسترسی

Breaking News

تاثیر کمبود برق بر اقتصاد و تجارت در هرات


هرات - افغانستان
هرات - افغانستان

تجار هرات حکومت مرکزی را ، متهم به بی توجهی به کمبود انرژی برق در آن ولایت نموده میگویند در صورت تداوم این روند پارک صنعتی ولایت هرات را مسدود خواهند کرد.

ولتاژ پايين و قطع و وصل پياپی برق در ولايت هرات، اين روزها تبدیل به معضلی برای سلب ارامش باشنده گان این ولایت شده است.

در تازه ترین مورد، صنعتگران ولایت هرات از سقوط تجارت در این ولایت خبر میدهند.

تاجران هرات در نشستی اعتراضی، مسئولان اداره برق را متهم به بی کفایتی کرده میگویند وجود فساد گسترده در این اداره باعث شده تا در فصل سرما و گرما فابریکات تولیدی شان با مشکل بی برقی روبرو باشند.

مجلس تجار و سرمایه گزاران ولایت هرات
مجلس تجار و سرمایه گزاران ولایت هرات

حمیدالله خادم، رییس اتحادیه صنعتگران ولایت هرات نیز با هشدار به حکومت میگوید در صورت عدم توجه به وضعیت برق، به رسم اعتراض شهرک صنعتی این ولایت را تعطیل خواهند نمود.

توریالی غوثی، فابریکه دار دیگر ولایت هرات نیز از خسارات هنگفت بر وسایل و امکانات تخنیکی فابریکه داران بدلیل نوسانات برق طی دو هفته اخیر سخن میزند.

آقای غوثی میگوید ادامه این روند باعث خواهد شد تا تاجران تمام سرمایه هایشان را از افغانستان بیرون نموده و در کشورهایی چون ایران ، پاکستان ، ترکیه و چین جابجا نمایند.

مسئولان اداره برق هرات اما این مشکلات را مرتبط به كشورهای صادر كننده برق به این ولایت میخوانند.

انجینیر غلام سرور صدیقی رییس اداره هرات برشنا میگوید، کشور ترکمنستان و ایران خلاف قراردادهایشان برق را با ولتاژ پایین به این ولایت صادر میکنند.

سید فضل الله وحیدی والی ولایت هرات نیز از تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن به این معضل سخن میزند.

آقای وحیدی همچنان ؛ برق تولیدی از بندهای آبگردان در غرب افغانستان را تنها راه در برطرف نمودن نیازمندی های شهرک صنعتی این ولایت و گسترش صنعت و تجارت میداند.

هم اکنون ولایت هرات ٥٠ میگاوات برق از کشور ایران و بیشتر از ٢٠ میگاوات برق از کشور ترکمنستان دریافت میکند، ولی بگفته مسئولین، این ولایت نیازمند ٣٠٠ میگاوات برق است.

XS
SM
MD
LG