لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین با رهبر ایران دیدار کرد


این دومین سفر پوتین به تهران می باشد.
این دومین سفر پوتین به تهران می باشد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که برای اشتراک در نشست رهبران کشورهای صادر کنندۀ گاز برای سفر یک روزه تهران سفر کرده است، پس از ورود به آن کشور با آیت الله علی خامنه ای رهبر ارشد مذهبی ایران دیدار کرد.

در اجندای سفر رئیس جمهور پوتین به ایران دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز شامل است که احتمالاً مسایل مهم از جمله بحران سوریه و پلان صلح جهانی برای پایان جنگ در آن کشور در صدر اجندا قرار خواهد داشت.

پلان صلح سوریه که از سوی ۱۷ کشور پیشکش شده است، یک روز پس از حملات پاریس ترتیب داده شد و بر اساس آن باید تا تاریخ یکم جنوری سال آینده مذاکرات صلح میان اسد و مخالفان حکومت سوریه آغاز شود.

در همین حال سفیر ایران در روسیه گفته است که مسکو طی مراحل فراهم آوری سیستم دفاع راکتی اس ۳۰۰ را برای تهران آغاز کرده است.

مسکو و تهران دو حامی عمدۀ بشار الاسد رئیس جمهور سوریه در جنگ داخلی آن کشور استند. روسیه سد تحریم های بین المللی بر سوریه شد و در ۳۰ سپتمبر حملات هوایی را بر ضد گروه دولت اسلامی و سایر گروه های تندرو درگیر جنگ با حکومت اسد، راه اندازی کرد.

حکومت به رهبری شیعیان در ایران قاطعانه از حکومت شیعۀ علوی سوریه در برابر عربستان سعودی و سایر کشورهای عرب سنی حاشیۀ خلیج فارس حمایت می کند و فرماندهان و مشاوران سپاه پاسداران ایران عملاً در سوریه حضور دارند.

این در حالی است که به دنبال حملات دهشت افگنی پاریس و سقوط طیارۀ مسافربری روسی در مصر، روسیه، ایالات متحده، فرانسه و سایر کشورها در مورد احتمال یک اقدام جمعی علیه گروه دولت اسلامی صحبت می کنند.

XS
SM
MD
LG