لینک های دسترسی

Breaking News

اعلان فهرست اعضای شورای صلح ولایت قندهار


توریالی ویسا والی ولایت قندهار حین اعلام نام اعضای شورای صلح ولایت قندهار
توریالی ویسا والی ولایت قندهار حین اعلام نام اعضای شورای صلح ولایت قندهار

والی قندهار امروز سه شنبه فهرست ٣٧ نفری شورای صلح آن ولایت را اعلان نمود.

توریالی ویسا والی قندهار در نشستی که ظهر روز سه شنبه به همین منظور در تالار مقام ولایت قندهار دایر گردید، اعضای این لست را اشخاص ورزیده و اقوام مختلف عنوان کرد که طی نشست های جداگانه با اقوام ترتیب گردیده است.

او گفت که افراد شامل در این لست سران قومی، نمایندگان جامعه مدنی و افراد روشن فکر اعم از مردان و زنان هستند که بتوانند بین طرفین به خوبی وساطت نمایند.

محمد عمر ساطع رئیس دارالانشای این ولایت ابراز آمادگی نمود که آنها نیز تلاش می ورزند تا همراه با این کمیتۀ ٣٧ عضوی با کسانی که به روند صلح می پیوندند، همکاری نمایند.

وی در زمینه گفت:

" این شورأ با مخالفین دولت زمینۀ مذاکره و آشتی را مهیا می سازد. وقتی که آنها به روند صلح بپیوندند شورای متذکره برای آنها زمینۀ اشتغال در پروژه های عمرانی و زندگی صلح آمیز را فراهم می سازد."

آقای ساطع افزود که برای نیل به این هدف در تشکیل دارلانشای عالی صلح بخش های اوپراتیفی، آگاهی عامه و بازسازی ایجاد گردیده تا در هماهنگی با هم به امور افرادی بپردازند که از جنگ دست می کشند.

اعلان فهرست اعضای شورای صلح ولایت قندهار
اعلان فهرست اعضای شورای صلح ولایت قندهار

مولوی عبدالعزیز که با ٥٠ تن افراد مسلح خود در قندهار از مخالفت با دولت دست کشیده وبه روند صلح پیوسته است، تشکیل این شورا را یک گام مثبت در راستای صلح می خواند.

"من مطمئن هستم که روند آشتی و صلح برای افراد ناراض در ولایات قندهار، هلمند، زابل و ارزگان پی آمد های مثبتی را به همراه خواهد داشت."

شهروندان خسته از جنگ در ولایت قندهار، با این شورا چشم امید دوخته و ابراز آرزومندی می کنند که شورای یاد شده خواهد توانست زمینۀ یکجا شدن شمار زیاد مخالفین را با دولت مساعد سازد.

بشیر یک نوجوان از ولایت قندهار نیز به امید به هم پیوستن و آشتی میان طرفین متخاصم است.

" با این اقدام آن عده مخالفینی که اکنون در برابر دولت می جنگند، با دولت یکجا گردیده و همکار آن خواهد شد.

لست ٣٧ نفری کمیته صلح در قندهار در حالی اعلان می گردد که پیش از این چهار گروه مسلح مخالفین دولت به این روند پیوسته بودند که از آن جمله یکی هم والی نام نهاد طالبان برای ولایت قندز است که اکنون به صفت رئیس حج و اوقاف ولایت قندهار تعیین گردیده است.

XS
SM
MD
LG