لینک های دسترسی

Breaking News

دفتر مذاکرات با مخالفین افغانستان درقطر تاهنوز گشایش نیافته است


جانان موسی زی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان
جانان موسی زی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان

وزارت خارجه افغانستان می گوید تاهنوز کدام دفتر برای مذاکرات با مخالفین دولت در کشور قطر گشایش نیافته است ولی قبل از ایجاد دفتر نیاز به تفاهم میان کشور قطر و دولت افغانستان دیده می شود اما تاهنوز تاریخ آمدن هیأت کشور قطر به افغانستان معین نگردیده است.

ولی از گزارش های مطبوعات و صحبت های سخنگویان مخالفین دولت افغانستان چنین بر می آید که در حال حاضر یک هیت طالبان در کشور قطر به سر می برند.

جانان موسی زی، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در کنفرانس هفته وار خویش در مورد دفتر مذاکرات در کشور قطر می گوید:

امان الله پیمان عضو ولسی جرگه افغانستان می گوید دفتر مذاکرات در کشور قطر از قبل ایجاد گردیده ولی معلومات حکومت افغانستان ناقص می باشد.

جانان موسی زی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان ، علاوه بر مسله دفتر مذارکرات در قطر گفت به روز چهارشبه آینده وزیر امور خارجه پاکستان وارد کابل می گردد ، که با وزیر امور خارجه افغانستان در مورد روابط هردو کشور ، مبارزه علیه تروریزم و مسله صلح که پاکستان در آن رول کلیدی را دارد مذاکرات و گفتگو ها صورت خواهد گرفت.

جانان موسی زی سخنگوی وزارت امور خارجه فغانستان در مورد سفر رئیس جمهور افغانستان گفت سه سند روابط استراتیژیک با کشورهای ایتالیا، فرانسه و انگلستان موافقانه امضا گردیده است، که روند امضا سند های روابط استراتیژیک با کشورهای دیگر جهان نیز ادامه خواهد داشت.

امضا اسناد روابط استراتیژیک با سه کشور اورپایی و حکومت افغانستان در حالی است که سال گذشته حکومت افغانستان با کشور هندوستان نیز سند روابط استراتیژیک را امضا نموده بود، و از سوی دیگر حکومت افغانستان مصروف آماده گی ها برای امضا سند استراتیژیک با ایالات متحده امریکا می باشد که لویه جرگه عنعنوی بزرگان مردم افغانستان حمایت خویش را از آن اعلان نموده بودند.

XS
SM
MD
LG