لینک های دسترسی

Breaking News

سیاف: دشمن از درون نظام تصفیه شود


آقای سیاف می گوید که دشمن در زیر زنخ نظام رسیده است
آقای سیاف می گوید که دشمن در زیر زنخ نظام رسیده است

از چهارمین سالروز کشته شدن برهان الدین ربانی رئیس جمهور پیشین افغانستان با حضور رهبران جهادی و مقامهای ارشد دولت با نگرشی بر عوامل ترور وی و تلاشهای صلح در خیمۀ لویه جرگه یادبود به عمل آمد.

حامدکرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان که نخستین سخنران این مراسم بود، عامل اصلی قتل آقای ربانی را تخریب پروسۀ صلح خواند. او گفت که ربانی فقید از صدق دل خواستار استقرار صلح در افغانستان بود.

عبد رب الرسول سیاف یکی از رهبران جهادی گفته آقای ربانی می خواست تمام مجاهدین، علما و بزرگان را گرد یک محور جمع کند که به گفتۀ وی دشمن برای جلوگیری از باهمی ملت افغانستان، با کشتن آقای ربانی مانع این وحدت شد.

آقای سیاف طالبان را مزدوران بیگانه خواند و به رهبران دولت هشدار داد که مخالفان دولت تا زیر زنخ نظام رسیده اند. آقای سیاف از حکومت خواست تا هرچه زودتر دست به کار شده و به تصفیۀ نظام بپردازند. او افزود که اگر حکومت خواسته باشد حاضر است که حتا آدرس این عمال را در اختیار نیروهای امنیتی بسپارد.

گزارش ویدیویی این رویداد را از پیوند زیر تماشا کنید:
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:11 0:00

صلاح الدین ربانی، پسر برهان الدین ربانی و وزیر خارجۀ افغانستان، در این محفل به پیگیری دوسیۀ قتل آقای ربانی تاکید کرد و از نهاد های عدلی و قضایی خواست تا پرونده‌های ترورهای یک و نیم دهۀ اخیر را پیگیری کرده و به ریشۀ اصلی آن را برای مردم افغانستان دریابد.

در این مراسم پیام ویدیویی محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، نیز نشر شد. آقای غنی در این پیام ربانی فقید را چهرۀ نامدار و جاویدان تاریخ افغانستان یاد کرد و گفت که او بنیانگذار انتقال صلح آمیز قدرت در افغانستان بود.

برهان الدین ربانی به تاریخ ۲۹ سنبله سال ۱۳۸۰ خورشیدی در منزل اش در ساحۀ وزیر اکبر خان شهر کابل از سوی انتحار کننده یی که گفته می‌شد پیام آور صلح است، ترور شد. او در هنگام مرگش رئیس شورای عالی صلح و مذاکره کنندۀ ارشد دولت افغانستان با طالبان بود.

XS
SM
MD
LG