لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات محصلین هرات دراعتراض به کشته شدن برهان الدین ربانی


تظاهرات محصلین هرات دراعتراض به کشته شدن برهان الدین ربانی
تظاهرات محصلین هرات دراعتراض به کشته شدن برهان الدین ربانی

محصلین پوهنتون هرات کشورهای پاکستان و ایران را مسئول قتل شخصیت های برجسته افغان میدانند. این محصلین اتحاد بین افغان ها را تنها راه بیرون رفت از این معضل بیان میکنند.

شمار زیادی از محصلان پوهنتون هرات روز چهارشنبه با برپایی تظاهرات، قتل برهان الدین ربانی رییس شورای عالی صلح افغانستان را محکوم کردند.

تظاهرات امروز بخاطر تقبیح حملات پاکستان و ترور شخصیت های سیاسی و فرهنگی افغانستان است از جمله پروفیسور برهان الدین ربانی و در گذشته هم ما چنین شهدایی داشتیم چون احمد ولی کرزی و جنرال داوود داوود که در یک سری قتل های زنجیره ای کشته شدند.

این محصلان با تجمع در مقابل دروازه ورودی پوهنتون هرات از دولت خواستند تا عاملین این قضایا را شناسایی کند.

محمد عظیمی یکی از محصلان پوهنتون هرات میگوید کشورهای ایران و پاکستان در ترور شخصیت های افغان دست دارند.

این جنایت ملی را من شدیدا تقبیح میکنم و از دولت افغانستان میخواهم که عاملین این جنایت را اول شناسایی،دستگیر و به پنجه قانون بسپارند.

او میگوید من فکر میکنم که دست پاکستان و دیگر همسایه های افغانستان در این توطئه ها حتما دخیل هستند، چون همسایه های بدبخت ما خواهان این هستند که همیشه افغانستان در انزجار به سر ببرد و ملت افغانستان همیشه پراکنده باشند پس دست به این اعمال میزنند.

به باور این محصلان بوجود آمدن اتحاد بین افغان ها تنها راه بیرون رفت افغانستان از بحران کنونی است.

یک تن از محصلین گفت تا به کی رهبران و مردم افغانستان قربانی سیاست خارجیان شوند، یگانه راهی که میتواند مشکل ما را حل کند اتحاد است که با همدیگر متحد باشیم.

همزمان داوود صبا والی هرات در جریان پیوستن یک گروه مخالف به دولت گفت اعمال تخریبکارانه مخالفین مانع از روند صلح در افغانستان نخواهد شد.

او گفت "اگر استاد ربانی در میان ما نیست راه استاد که راه صلح و دعوت برای زنده گی مصالمت آمیز بود عملا در جریان است و ادامه خواهد یافت و اعمال غیر اسلامی و غیر انسانی دشمنان افغانستان هرگز اراده ملت افغانستان را برای رسیدن به صلح خدشه دار نخواهد کرد."

برهان الدین ربانی سه شنبه شب در هفتاد و یکمین سالروز تولدش در حالی در خانه اش کشته شد که تنها چند ساعت به آغاز روز جهانی صلح مانده بود.

XS
SM
MD
LG