لینک های دسترسی

Breaking News

پیشنهادات و نگرانی تیفا در مورد توانایی کمیشنران جدید انتخابات افغانستان


پنج انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در افغانستان با ادعای تقلب های گسترده و سازماندهه شده، همراه بوده است.
پنج انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در افغانستان با ادعای تقلب های گسترده و سازماندهه شده، همراه بوده است.

پس از دو سال زد و بند های سیاسی میان رهبران حکومت وحدت ملی، بالاخره کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی افغانستان تعیین گردند و مراسم تحلیف را به جا آوردند.

حال با توجه به شرایط بحرانی که دامنگیر افغانستان است و از سوی دیگر اعتماد مردم آن کشور نسبت به کمیسیون های انتخاباتی کاهش یافته، اعضای جدید این کمیسیون ها باید کدام فعالیت ها را در اولویت کاری شان قرار بدهند: بررسی قوانین، مقررات و طرزالعمل های انتخاباتی و یا اینکه بدون وقفه فعالیت آنان برای برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان که از معیاد آن حدود دو سال می گذرد، متمرکز باشد.

خالد مفتون در مورد مصاحبه ای را با محمدنعیم ایوب زاده، رئیس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان یا تیفا انجام داده است و نخست از وی در مورد اولویت و رجعت کاری اعضای کمیسیون های انتخاباتی افغانستان پرسیده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:04 0:00

  • 16x9 Image

    خالد مفتون - واشنگتن

    خالد مفتون، به عنوان تهیه کننده گزارش های تحلیلی و گوینده خبر، کارش را از ابتدای سال ۲۰۱۴ در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. خالد پیشتر از این، حدود ۱۰ سال در رسانه های بین المللی مختلف به شمول خبرگزاری آلمان درکابل و رادیو آزادی در پراگ کار کرده بود. خالد مفتون سند لیسانس حقوق و علوم سیاسی را از دانشگاه کابل دریافت کرده و سند ماستری را در رشته مدیریت عامه از انستیتوت مطالعات بین المللی مونتری کالیفرینای امریکا کسب کرده است.

XS
SM
MD
LG