لینک های دسترسی

Breaking News

کاوشگری که پیام طبیعت را درک می کند


طبیعت همیشه برای ما پیام می فرستد، اما بسیاری ما پیام های طبیعت را درک نمی کنیم. ولی تریستان گولی، کاوشگر بریتانیایی این پیام ها را می تواند درک کند.

این کاوشگر بریتانیایی در پنج قارۀ جهان، به کوه ها بالا شده و روش های راه یابی را در نقاط دور دست جهان، مورد مطالعه قرار داده است. او همچنین مکتبی را پایه گذاری کرده است که راه یابی طبیعی در آن مطالعه می گردد تا برای مردم در قسمت باز کردن رمز پیام های طبیعت، کمک شود.

به گفته گولی، بیش از ۸۵۰ سرنخ های متفاوت در طبیعت موجود است که مردم را برای یافتن راه شان، پیش بینی ، آب و هوا کمک می کند.

اگر شما در وسط بیابان قرار دارید و قطب نما و یا نقشه یی در اخیتار ندارید، تشویش نکنید. تریستان گولی این جستجوگر بریتانیایی می گوید که شما هنوز هم می توانید راه خانه تان را پیدا کنید، مشروط بر اینکه بتوانید سمت شمال را در موقعیتی که استید ،پیدا کنید.

گولی می گوید "پیدا کردن آفتاب، یکی از اولین چیز های است که باید در جستجوی آن باشید. اگر در شمال استوا قرار دارید، در چنین حالت، افتاب در وسط روز در سمت جنوب طلوع می کند. این بهترین جای است که باید از آنجا آغاز کرد."

درخت نیز می تواند کمک کند، زیرا شکل و رنگ آن می تواند مسیر قطب شمال را نشان بدهد.

این کاوشگر می گوید "درختان بزرگ و زخیم می شوند. در مناطق جنوب، درختان زیاد موجود است، زیرا این منطقه بیشترین نور و روشنی را جذب می کند. و در عین حال، برگ درختان در این منطقه کوچکتر و رنگ آن در مناطق جنوبی نسبت به منطقه شمالی، روشن تر است. آفتاب که بر این برگ می تابد از سمت جنوب است و سایه این برگ ها به سمت شمال است."

طبیعت سرنخ های را نیز فراهم می کند که ما را در قسمت پیشگویی آب و هوا، یاری می رساند.

گولی می گوید "فکر می کنم که بسیاری مردم هنوز هم با معروف ترین قانون آب و هوا آشنایی دارند— یعنی این ضرب المثل که می گوید زمانیکه آسمان سرخ باشد، کشتیرانان خوش می باشند. در این گفته بسیار واقیعت ها موجود است. آب و هوا از سمت غرب میاید و می دانیم که آفتاب در سمت غرب آسمان غروب می کند. بنابر این، اگر شما در جریان شب آسمان سرخ را مشاهده کردید، معنی این وضیعت این است که فضا و آسمان در سمت غرب، صاف است. به عبارت دیگر، آسمان از مسیر که آب و هوا میاید، پاک وصاف است."

گولی می گوید که در درک طبیعت هیچ چیزی تازه وجود ندارد، اما مردم امروز مایل به درک آن نیستند. او به گونه مثال، به آسمان اشاره می کند.

این کاوشگر بریتانیایی می گوید "سرنخ های بی نهایت زیادی وجود دارد که مردم از صد سال به این سو در مورد آن می دانستند، اما ما آنرا به فراموشی سپردیم. هر ابر در واقع برای ما می گوید که روز بعدی چه اتفاقی رخ می دهد. یک مثال بسیار خوب آن این است که اگر ما یک دایره را در اطراف آفتاب مشاهده کردیم، برای ما در مورد یک نوع ابر مشخص نازک می گوید که به نام سِروس ترتس یاد می گردد. این یک نوع ابری است که قبل از این که آب و هوای بد به وجود بیاید، آنرا مشاهده می کنیم. معنی آن این نیست که حتما آب و هوا بد خواهد آمد، اما این یک سرنخ قوی است که می تواند آنرا مشاهده کرد."

شما می تواند به سرنخ های بیشتر نظر بی اندازید. صرف نظر از اینکه آسمان تا چه اندازه صاف و پاک است، گولی می گوید که آسمان هیچگاه آبی نیست. همیش نوع سفید رنگی را با خود دارد.

گولی می افزاید "بسیار مردم در طول زندگی شان چنین چیز هایی را متوجه نشده اند، زیرا چیزی به نام نور پراگنده موجود است و این نور مالیکول ها را هوا پراگنده می کند و زمانیکه شما در آسمان تشخیص دادید، می تواند آب و هوا را پیش بینی کنید."

در صورتی که رنگ خالص سفید در امتداد خط افق دیده شود، نشانه آب و هوا صاف است. زمانیکه رنگ سفید تغییر کرد، نشانه آب و هوای بد است. زمانی که رنگ خاکستری بود، معنی آن آب و هوای توام با گرد و غبار، نمک و یا قطرات اسید است.

آقای تریستان گولی یافته خود را در کتاب تحت عنوان "هنر از دست رفته طبیعت خواندن" نوشته است.

XS
SM
MD
LG