لینک های دسترسی

Breaking News

قهرمانی ریال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا


ریال مادرید پس از کسب جام قهرمانی لیگ اروپا
ریال مادرید پس از کسب جام قهرمانی لیگ اروپا

تیم ریال مادرید در رقابت نهایی جام قهرمانان اروپا با شکست دادن تیم اتلاتیکو مادرید به مقام قهرمانی رسید.

ریالی ها با این قهرمانی، برای یازدهمین بار جام قهرمانان اروپا را به خانه بردند. گول پیروزی و آخرین ضربۀ پنالتی توسط کرستیانو رونالدو، بازیکن شماره هفت تیم ریال و ستارۀ تیم پرتگال وارد دروازه شد.

نتیجۀ رقابت در ۹۰ دقیقه و دو نیمۀ اضافی ۱-۱ ماند و باعث شد سرنوشت جام قهرمانان ۲۰۱۵-۲۰۱۶ اروپا به ضربات پنالتی کشانیده شود.

سه بازیکن هر دو تیم توانستند با نهایت خونسردی توپ را وارد دروازه کنند اما چهارمین بازیکن تیم اتلاتیکو مادرید، توپ را به تیر عمودی چپ زد و فرصتی طلایی به ریالی ها داد تا با به ثمر رساندن آخرین ضربۀ پنالتی نتیجه را به نفع خود رقم زنند.

کرستیانو رونالدو که آخرین ضربه زنندۀ پنالتی تیم ریال بود، توپ را وارد دروازه کرد و نام تیم ریال را برای یازدهمین بار روی جام نقره یی لیگ قهرمانان اروپا هک کرد.

گاریت بیل، بازیکن صد میلیون یوروی تیم ریال مادرید گفت که تمام بازیکنان تیم هر آنچه در توان داشتند به خرج دادند تا به این پیروزی دست یابند. بیل گفت که در میدان با "دفاع سرسختانۀ اتلاتیکویی ها مواجع بودیم و نتیجه برایمان دشوار می نمود، اما با تلاش همۀ تیم به قهرمانی رسیدیم."

زیدان مهرۀ کلیدی قهرمانی ریال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا
زیدان مهرۀ کلیدی قهرمانی ریال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا

زین الدین زیدان، اسطورۀ فوتبال فرانسه با این قهرمانی ریال، هفتمین بازیکن جهان فوتبال شد که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی، به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

مبصرین می گویند انتخاب زیدان به حیث مربی این تیم در وسط لیگ قهرمانان اروپا، "تصمیم طلایی و سرنوشت ساز" برای ریال مادرید بوده است. آنان به این باور اند که ریال می باید یازدهمین قهرمانی این جام را "مدیون زیدان" باشد.

گول نخست در دقیقۀ ۱۵ نیمه نخست بازی توسط راموس از تیم مریال وارد دروازه اتلاتیکو شد. ابتدا فکر می شد که ریالی ها از هر نگاه و در هر نقطۀ میدان بر اتلاتیکویی ها برتری دارند اما نیمۀ دوم، تعویض بازیکنان و ستراتیژی مربی تیم اتلاتیکو مادرید، مانع بازی تماشایی ریالی ها شد.

کارشناسان و مبصرین فوتبال می گویند "اگر ضربۀ پنالتی اتلاتیکو مادرید در نیمۀ نخست به تیر افقی اصابت نمی کرد، دور از امکان نبود که سیمون به عنوان مربی، به نخستین قهرمانی جام قهرمانان اروپا دست می یافت."

تاکنون هیچ تیمی در سطح اروپا قادر نشده تا در دو سال پیهم جام قهرمانان اروپا را به خانه ببرد؛ اما، مبصرین اروپایی می گویند "چون زین الدین در کنار ریال خواهد بود، این رقم خوردن این بخش تاریخ فوتبال اروپا نیز دور از امکان نخواهد بود."

با این رقابت، دورۀ پر مخاطره و پر هیجان لیگ قهرمانان اروپا و در کل رقابت های فوتبال باشگاهی سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ اروپا پایان یافت.

تیم بارسلونا قهرمانی لیگ اسپانیا را از آن خود کرد؛ لیستر سیتی به قهرمانی لیگ برتر انگلیس رسید، جووینتوس در لیگ ایتالیا قهرمان شد و تیم های بایرن مونیخ و پاریس جام آلمان و فرانسه را به شهر خود بردند.

اما به تاریخ دهم ماه جون، فرانسه میزبان تماشایی ترین رقابت های فوتبال ملت های اروپا خواهد بود که تیم های مطرح فوتبال اروپا برای کسب قهرمانی به مصاف هم می روند.

XS
SM
MD
LG