لینک های دسترسی

Breaking News

ششمین نشست ریکا در کابل آغاز شد


قرار است روز جمعه نتایج بحث ها و چگونگی تطبیق پروژه ها اعلام گردد
قرار است روز جمعه نتایج بحث ها و چگونگی تطبیق پروژه ها اعلام گردد

ششمین کنفرانس همکاری های اقتصادی منطقه ای برای افغانستان صبح پنجشنبه با سخنرانی حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت خارجه در کابل آغاز شد.

آقای کرزی در بیانیه افتتاحیه خطاب به اشتراک کنندگان این کنفرانس گفت، با توجه به تجارب کنفرانسهای گذشته درین کنفرانس بیشتر روی تطبیق پروژه ها تمرکز خواهد شد.

او گفت "ما آرزومندیم که این بحث ها صد فیصد نتایج عملی داشته باشد و آرزو داریم که این موضوعات به طور جدی در نظر گرفته شود. من با اطمینان کامل گفته میتوانم که رفاه و پیشرفت افغانستان به منفعت همه است و این زمینه هنگامی مساعد میشود که ما با یک دیگر مشترکاً کار کنیم و نظریات خود را با یک دیگر شریک کنیم، تا بتوانیم منفعت های متقابل را از همکاریهای دوجانبه و مسایل اقتصادی داشته باشیم".

احداث خطوط آهن، راه های ترانزیتی، پایپ لاین گاز از ترکمنستان به افغانستان، پاکستان و هندوستان و صادرات انرژی از جمله پروژه های است که در این کنفرانس روی جنبه های تطبیقی آن بحث خواهد شد.

رئیس جمهور و رئیس اجرایی حکومت افغانستان به روز جمعه در این کنفرانس سنخرانی خواهند ورزید.

ششمین اجلاس ریکا تحت تدابیر شدید امنیتی در کابل برگزار شده است.

کنفرانس ریکا برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ به میزبانی افغانستان در کابل برگزار شده بود و به تعقیب آن با فاصله هر دو سال این کنفرانس در دهلی جدید، اسلام آباد، استانبول و دوشنبه دایر شده بود.

مقامات بلند رتبه و نمایندگان بیشتر از سی کشور کشور و سازمانهای بین المللی در این نشست اشتراک ورزیده اند.

XS
SM
MD
LG