لینک های دسترسی

Breaking News

چرا تعداد فزاینده ای از امریکاییان ترک تابعیت می کنند؟


فرصت های بی نظیر کار و آموزش در ایالات متحده و سفر بدون ویزه به بیش از ۱۷۰ کشور جهان بخش از مزایای داشتن تابعیت امریکایی است.

اما با این همه، شمار فزاینده امریکاییان ترک تابعیت می کنند. تعداد این افراد در سال گذشته میلادی به ۴۲۷۹ نفر رسید که بی سابقه ترین رقم در تاریخ ایالات متحده می باشد.

یکی از دلایل عمده افزایش ترک تابعیت میان امریکاییان، وضع یک قانون جدید مالیات توسط حکومت ایالات متحده است.

دیبا انوری، رئیس شرکت حقوقی انوری می گوید که پیش از وضع این قانون، شهروندان امریکا به خاطر فرار از پرداخت مالیه، در بیشتر موارد حساب بانکی شان را در کشور های خارجی پنهان می کردند.

او علاوه می کند: "پس از تصویب قانون وضع مالیه بر حساب های بانکی خارجی توسط کانگرس امریکا، اکنون بانک های سویس و سایر کشور های اروپایی باید معلومات در مورد حساب های بانکی امریکاییان را به حکومت ایالات متحده بدهد."

خانم انوری که وکیل در مسایل مهاجرت نیز است می افزاید که روی همین دلیل آنعده امریکاییان که نمی خواهند از "دارایی هنگفت" شان به حکومت امریکا مالیه بپردازند، از تابعیت خود دست می کشند.

به اساس گزارش اداره خدمات درآمد داخلی ایالات متحده که مسؤولیت جمع آوری مالیه از شهروندان آن کشور را دارد، بیش از هفت میلیون امریکایی در خارج از ایالات متحده زندگی می کند و اکثر این افراد که ترک تابعیت می کنند، روابط نزدیک با امریکا ندارند.

ترک تابعیت ایالات متحده یک روند پرهزینه و زمانگیر می باشد.
ترک تابعیت ایالات متحده یک روند پرهزینه و زمانگیر می باشد.

ترک تابعیت ایالات متحده مسئله ساده و ارزان نیست. برای این کار نخست باید ۲۳۵۰ دالر پول پرداخت کرد.

دیبا انوری می گوید که ترک تابعیت امریکا از این هم بیشتر هزینه دارد و یک روند چند مرحله ای می باشد. این وکیل افغان گفت: "برای ترک موفقانه تابعیت امریکا باید شما مالیه خروجی نیز بپردازید. این مالیه بر تمام جایداد و پول نقد تان وضع می شود. شما باید این مالیه را به عنوان جریمه ترک تابعیت به حکومت امریکا پرداخت کنید."

به اساس قوانین ایالات متحده، ترک تابعیت باید در یکی از سفارتخانه ها و یا قونسلگری های آن کشور انجام شود.

در بیشتر موارد، امریکاییان باید یک سال و یا بیشتر از آن انتظار بکشند تا با مامور قونسلی در سفارتخانه و یا قونسلگری امریکا ملاقات کرده و اسناد ترک تابعیت را امضا کنند.

دیبا انوری می گوید که بسیاری موکلین وی که می خواهند از تابعیت امریکایی خود دست بکشند، افغان و سعودی تبار اند.

محمود کرزی، برادر رئیس جمهور پیشین افغانستان از جمله کسانی است که گفته می شود به خاطر مسایل مالیاتی تابعیت امریکا را ترک کرد.

از جانب دیگر، به گفته خانم انوری، درخواست برای کسب مجدد تابعیت امریکا و یا گرفتن ویزه آن کشور پس از ترک تابعیت، یک روند پیچیده بوده و در بسیاری موارد افراد متقاضی، ویزه امریکا را به دست آورده نمی توانند.

XS
SM
MD
LG