لینک های دسترسی

Breaking News

مأموریت حمایت قاطع: سنگین در کنترول نیروهای افغان است


از دوسال به این سو، ولسوالی سنگین ولایت هملند، شاهد درگیری میان نیروهای افغان و طالبان مسلح است.
از دوسال به این سو، ولسوالی سنگین ولایت هملند، شاهد درگیری میان نیروهای افغان و طالبان مسلح است.

مأموریت نیرو های حمایت قاطع در افغانستان، ادعای طالبان را مبنی بر تصرف ولسوالی سنگین ولایت هلمند، رد کرده، می‎گوید هنوز هم این ولسوالی در کنترول نیروهای امنیتی افغان است.

قوماندانی مأموریت حمایت قاطع در افغانستان، با پخش بیانیه‎ای، گفته است نیروهای افغان، با حمایت هوایی نیروهای حمایت قاطع، مرکز قوماندانی ولسوالی سنگین را، از مکان سابق آن، با فاصلۀ دو کلیومتری به طرف جنوب مرکز ولسوالی، انتقال داده اند.

قوماندانی مأموریت حمایت قاطع افزوده است که در جریان انتقال، به طالبان مسلح تلفات زیاد رسیده است.

قوماندانی مأموریت حمایت قاطع گفته است "جنگ، تأسیسات ولسوالی را از بین برده بود و در اطراف مرکز ولسوالی مردم ملکی هم حضور نداشتند."

به گفته قوماندانی مأموریت حمایت قاطع، جابجایی مرکز پولیس، در منطقۀ دیگر ولسوالی سنگین، و انتقال نیروهای افغان به آنجا، با یک برنامه‎ی منظم انجام شده است و نیروهای امریکایی در انتقالات، کمک های هوایی را به نیروهای افغان مهیا ساخت، که در نتیجه آن تمام نیروهای افغان به گونۀ مصوون به مرکز جدید منتقل شدند.

در بیانیه‏ ای قوماندانی مأموریت حمایت قاطع آمده است "زمانی که پروسۀ انتقالات تکمیل شد، نیروهای امریکایی در تخریب ساختمان و در تخریب وسایلی که قابل استفاده نبودند سهم گرفتند و وسایط نقلیه که احتمال استفاده از آن بود، را از بین بردند."

بربنیاد بیانیه قوماندانی مأموریت حمایت قاطع، نیروهای افغان از دوماه به این‎سو از مرکز ولسوالی سنگین دفاع کردند و اکنون چیزی که بدست طالبان افتاده جز ساختمان‏ های تخریب شده و خاکستر نیست.

هم‎چنان وزارت دفاع افغانستان، امروز جمعه با پخش خبرنامه‎ای، گفته استکه هنوز هم لیوای دوم، قول اردوی ۲۱۵ میوند، در ولسوالی سنگین جابجا است.

جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته است" بخاطر اینکه به مردم ملکی و دارای عامه آسیب نرسد، تصمیم برآن شد تا جزوتام های که در داخل بازار ولسوالی سنگین ولایت هلمند مستقر بودند به حومیه بازار ولسوالی سنگین در کمپ اصلی و اساسی شان در شکرشیله جابجا شوند که این کار براساس یک پلان و پروسه تعبیه قوت‌ها، صورت گرفته است."

آقای وزیری افزوده است که همین اکنون در در ولسوالی نادعلی، واشیر، گرمسیر و سنگین، ولایت هلمند برضد طالبان مسلح عملیات جریان دارد.

طالبان روز گذشته با فرستادن خبرنامه‎ای به رسانه‎‏ها، گفته بودند که نیروهای افغان پس از ترک ولسوالی، بالای برخی از تأسیسات اداری و مقر ولسوالی بمباری کرده و تأسیسات را تخریب کردند.

قاری محمد یوسف احمدی، یکی از سخنگویان گروه طالبان، ادعا کرده که در بمباری بالای مقر ولسوالی، مقداری زیاد از اسلحه، مهمات وتعدادی از وسایط نظامی تخریب نشده و بدست این گروه افتاده است.

قاری احمدی، گفته است که مرکز ولسوالی سنگین، قوماندانی امنیه و یک قرارگاه مهم نظامی (پی-آر-تی) در کنترول این گروه است.

XS
SM
MD
LG