لینک های دسترسی

Breaking News

ریزه گل برای تداوی به ترکیه منتقل می شود


بینی ریزه گل توسط شوهرش بریده شد.
بینی ریزه گل توسط شوهرش بریده شد.

ریزه گل که حدود دو هفته قبل بینی اش توسط شوهرش بریده شده بود، امروز از فاریاب به کابل منتقل شد و قرار است به زودی برای درمان به ترکیه منتقل شود.

منیره یوسف زاده سخنگوی ارگانهای محلی به صدای امریکا گفت که با ترکیه در این مورد صحبت شده است و قرار است ریزه گل به صورت مجانی در آن کشور تداوی شود.

ریزه گل در ولسوالی نا امن و دورافتادۀ غورماچ ولایت فاریاب زند‌ه‌گی می کرد که پس از این رویداد ابتدا در مرکز صحی غورماچ و سپس در شفاخانه دولتی فاریاب در شهر میمنه تحت تداوی قرار گرفت. او تا زمان رفتن به ترکیه در یک شفاخانه در کابل بستر است.

احمد جاوید بیدار سخنگوی والی فاریاب به صدای امریکا گفت که والی فاریاب موضوع تداوی ریزه گل را با وزارت صحت، ارگانهای محلی و قونسلگری ترکیه در میان گذاشت و کشور ترکیه پذیرفت که او را به صورت رایگان تداوی نماید.

آقای بیدار گفت از آنجاییکه خانم ریزه گل تذکره و پاسپورت نداشت و دریک ولسوالی ناامن زندگی می کرد، انتقال وی به ترکیه کمی به تعویق افتاد.

شوهر ریزه گل بعد از این حادثه فرار نموده است اما اکنون سخنگوی اداره ارگانهای محلی میگوید که محل بود وباش شوهر ریزه گل معلوم شده و او به زودی بازداشت خواهد شد.

بررسی خشونتها دربرابر زنان

سخنگوی اداره مستقل ارگانهای محلی از ایجاد کمیته های تحت رهبری والیان ولایت ها برای بررسی موارد خشونت در برابر زنان خبرداد.

منیره یوسف زاده گفت که به اساس هدایت رئیس جمهور درهر ولایت یک کمیته به ریاست والی به زودی ساخته می شود و تمام قضایای خشونت در برابر زنان را که درگذشته صورت گرفته و بعد از این صورت می گیرد، بررسی و تعقیب می کند.

سخنگوی ادارۀ ارگان های محلی گفت که رئیس امور زنان هر ولایت و مسوولان نهاد های عدلی و قضایی نیز عضو این کمیته می باشند.

از آغاز سال جاری میلادی تا حال چندین مورد قتل زنان در ولایتهای مختلف صورت گرفته است و درتازه ترین مورد یک مرد شب گذشته همسرش را در بغلان مرکزی با ضرب تیشه به قتل رساند.

XS
SM
MD
LG