لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی از سرنوشت کودکان کمپ "جنگل" در کالی


سازمان های حمایت از کودکان امروز پنجشنبه در مورد سرنوشت کودکان زیر سن و بدون سرپناه که قبلاً در کمپ "جنگل" در شهر کالی فرانسه بسر می بردند، اظهار نگرانی کردند.

این در حالیست که فرانسه کار نهایی تخریب آن کمپ را امروز آغاز کرد.

در کمپ "جنگل" پناهجویانی زندگی می کردند که قصد رفتن به بریتانیا را داشتند اما در حال حاضر همه آنان در مراکز پذیرش پناهجویان در سراسر فرانسه انتقال داده شده اند.

یک مرکز اسکان مجدد که پناهجویان را به این مراکز پذیرش ارسال می کرد، امروز پس از آن مسدود شد که یک گروه حدود ۱۰۰ نفری پناهجویان عمدتاً جوان به اعتراضات شان علیه تخلیه کمپ کالی که روز دوشنبه آغاز شد، ادامه دادند.

دوروتی سَند، سخنگوی موسسه حمایت از کودکان به خبرگزاری رویترز گفت که در حال حاضر سردرگمی و یک وضعیت خطرناک در "کمپ جنگل" وجود دارد.

او افزود: "ما آگاه هستیم که کودکان در زیر آسمان و شماری هم خارج از پناهگاه ها خواب کرده بودند. یک گروه دیگر پسر ها به شمول سه پسر ایریتریایی که ۱۳ تا ۱۴ سال عمر داشتند، در بیرون بودند و نخواستند در داخل بخوابند. از این رو ما در این مورد خیلی ها هم پریشان و نگران هستیم."

در کمپ "جنگل" در کالی هزاران فراری از جنگ و یا فقر به امید رسیدن به بریتانیا در وضعیت ناهنجاری زیست داشتند که در میان آنان پناهجویان افغان نیز دیده می شد.

خانم سَند علاوه کرد که موسسه حمایت از کودکان از حکومت فرانسه خواسته بود در صورتیکه به وضعیت کودکان توجهی نشود، کمپ را تخریب نکند.

دوروتی سَند گفت: ​"زمانی که وسایط تخریب دیروز داخل کمپ شدند، آتش سوزی هنوز هم ادامه داشت. می دانم که تعداد زیادی پناهجویان در زیر پل و شماری هم در خارج از کمپ خوابیده بودند. حالا این افراد کجا رفتند، مطمین نیستم. می دانیم که دیشب و شب قبلی آن، تعداد زیاد کودکان از اینجا فرار کرده و به جا های دیگری رفته اند."

اما فابین بوششیو، از یک نهاد حمایت کودکان در کالی بیان داشت که از تمام کودکان دیشب به گونه درست آن مراقبت صورت گرفته است.

او گفت: "​تقریباً ساعت نه دیشب، کمشنری عالی ملل متحد برای پناهجویان مجموعاً ۶۸ کودک زیر سن را به اداره ما آورد و ما آنان را خوش آمدید گفته و از آنان در محل تعین شده میزبانی کردیم."

این در حالیست که شماری از پناهجویان تلاش داشتند از طریق قطار آهن و یا موتر های باربری خود را به بریتانیا برسانند، اما بسیاری آن افراد قصد ماندن در فرانسه را دارند.

مقامات فرانسوی می گویند که نزدیک به ۶۵۰۰ پناهجو در کمپ کالی اقامت داشت اما گروه های امداد رسان تعداد آنان را ۸۳۰۰ نفر گزارش داده بود که بیش از ۱۲۰۰ شان خورد سالان بدون سرپرست بود.

XS
SM
MD
LG