لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار ماین در غزنی سه نفر را کشت


غزنی یکی از ولایتهای نا امن افغانستان است
غزنی یکی از ولایتهای نا امن افغانستان است

مسئولین محلی درولایت غزنی می گویند که در اثر یک انفجار ماین کنار سرک سه زن کشته ویک مرد دیگر زخمی شده است.

محمد علی احمدی معاون والی غزنی باتأیید این خبر به رادیو آشنا صدای امریکا گفت:" حوالی ساعت ۱۰صبح امروز یک عراده ریگشا با ماین جاسازی شده درکنار سرک درساحه خژی مرکز ولسوالی اندر تصادم کرد که درنتیجه سه زن کشته ویک مرد دیگر زخمی شده است".

ازسوی هم آقای احمدی می گوید که گروه طالبان صبح امروز با بصورت جبری باشندگان بیش ده ها قریه مرکز شهر غزنی را درمسجد جامع چهارده معصوم در ولسوالی قره باغ این ولایت به مراسم فاتحه خوانی ملاعمر رهبر این گروه برده است.

معاون والی غزنی افزود:" نیروهای امنیتی صبح امروز درمقابل طالبان دست به اقدام شده واکنون فاتحه گیری آنان مختل شده وحدود پنج نفر از فرماندهان این گروه به شمول ملا مظلوم یکی از رهبران طالبان درغزنی کشته شده اند.

به گفته ای مسئولین محلی غزنی هنوز درساحه ولسوالی قره باغ ولایت غزنی جنگ ودرگیری بین افراد طالبان ونیروهای امنیتی افغان جریان دارد.

باشندگان محل می گویند که طالبان صبح امروز به صورت اجباری ۱۵ گوسفند و بیش از ۳۰۰۰ قرص نان بالای مردم حواله کرده بودند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG