لینک های دسترسی

Breaking News

"پاکستان شریک تروریستان است، نه از ایالات متحده"


روراباکر در زمان حکومت رئیس جمهور کرزی از ورود به افغانستان منع شده بود.
روراباکر در زمان حکومت رئیس جمهور کرزی از ورود به افغانستان منع شده بود.

دانا روراباکر، عضو کانگرس ایالات متحدۀ امریکا می گوید که ایالات متحدۀ امریکا دیگر نگران این نیست که اسلام آباد در برابر حملات هوایی نیروهای امریکایی علیه دهشت افگنان در خاک پاکستان چی احساسی خواهد داشت.

این قانونگذار امریکایی در مصاحبۀ اختصاصی با صدای امریکا، به شایسته سعادت لامع گفت که پاکستان در حالی حملۀ هوایی ایالات متحده علیه رهبر طالبان را نقض حاکمیت ملی خود میپندارد که خود برای دهشت افگنانی که جان هزاران انسان و افغان های بی گناه را میگیرد پناه داده و به آنان لانه های مصؤون فراهم کرده است.

آقای روراباکر گفت که پاکستان یک شریک قابل اعتماد برای دهشت افگنان بوده نه برای ایالات متحدۀ امریکا. او گفت که فراهم کردن ملیون ها دالر کمک به حکومت پاکستان در کار مبارزه با دهشت افگنی نتیجۀ معکوس خواهد داشت.

آقای روراباکر که طالبان را یک سازمان دهشت افگنی میخواند گفت که رهبران این گروه و هر سازمان دهشت افگنی دیگر باید از سوی ایالات متحده در هر جایی که باشند هدف قرار بگیرند.

او به این باور است که افغان ها باید خود، جنگ را به گونۀ کلی در خاکشان رهبری کرده و ایالات متحدۀ امریکا باید هرگونه حمایت را به آنان تسهیل کند.

آقای روراباکر به این باور است که عربستان سعودی، پاکستان و طالبان در تلاش داشتن قدرت و استقرار در افغانستان استند و این مشکل از دیر زمان افغانستان را با بحران مواجه ساخته است.

او میگوید که برای مبارزه با این پدیده و به خاطر نگهداشت یک حکومت اسلامی غیر افراطی در افغانستان، ایالات متحده باید از یک فرد نظامی با جرأت حمایت کند. او جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان را فرد شایسته برای این کار میپندارد.

در اواخر حکومت حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان، آقای روراباکر، حق ورود به افغانستان را نداشت.

سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی پاکستان
سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی پاکستان

اتهام پاکستان بر امریکا

پاکستان، ایالات متحدۀ امریکا را به مختل کردن تلاش اسلام آباد به خاطر تسهیل یک ختم مسالمت آمیز بحران افغانستان متهم کرد. سرتاج عزیز مشاور ارشد صدراعظم پاکستان امروز پنجشنبه گفته است که ملا اختر محمد منصور رهبر پیشین طالبان مانع روند مصالحۀ افغانستان نبود.

آقای عزیز گفته است که همه نشانه ها مشخص کنندۀ این است که رهبر کشته شدۀ طالبان افغان، به خاطر اشتراک در مذاکرات صلح آمادگی میگرفت.

او همچنان کشته شدن ملا منصور، رهبر پیشین گروه طالبان را تایید کرد اما افزود که جسد ملا منصور پس از نتایج آزمایش های دی ان ای، به خانواده وی سپرده خواهد شد.

این مقام ارشد پاکستانی سفر ملا منصور را از ایران به پاکستان با پاسپورت پاکستانی نیز تایید کرد. آقای عزیز در این مورد جزییات بیشتر نداد اما گفت مقام های پاکستانی در مورد دلایل سفر ملا منصور به پاکستان تحقیق می کنند.

کابل و واشنگتن پاکستان را به پناه دادن و حمایت از گروه طالبان متهم می کنند، اما اسلام آباد همواره این اتهام را رد کرده است.

مصاحبۀ کامل شایسته سعادت لامع با دانا روراباکر را از طریق پیوند ذیل تماشا کرده میتوانید:

مصاحبۀ کامل با دانا روراباکر عضو کانگرس امریکا
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:59 0:00

XS
SM
MD
LG