لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در متروی روسیه ۱۰ کشته برجاگذاشت


پس از این رویداد تمام متروهای شهر سنت پیترسبرگ مسدود شده است
پس از این رویداد تمام متروهای شهر سنت پیترسبرگ مسدود شده است

مقام‌های روسیه گفته اند که دو انفجار در قطار زیر زمینی شهر سنت پیترسبرگ آن کشور کم از کم ۱۰ کشته و بیش از ۵۰ زخمی برجا گذاشته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفته است که تا حال نوعیت و انگیزۀ این انفجارات واضح نشده اما به گفتۀ وی تمامی گزینه ها به شمول دهشت افگنی تحت تحقیق قرار دارد.

اما آژانس خبررسانی انترفکس روسیه گزارش داده است که انفجارات در دو واگون در ایستگاه های قطار زیر زمینی صورت گرفته است.

این رسانه به نقل از یک منبع گفته است که یکی از این انفجارات ناشی از انفلاق بم بوده است. به دنبال این رویداد، تمام ایستگاه های متروی شهر سنت پیترسبرگ مسدود شد.

این رویداد در حالی به وقوع پیوست که رئیس جمهور پوتین در شهر سنت پیترسبرگ با الکساندر لوکاشینکو رهبر بلاروس دیدار داشت، اما در زمان وقوع انفجار، رئیس آقای پوتین از این شهر بیرون شده بود.

روسیه در سال‌های اخیر هدف حملات تندروان چیچینی بوده است. رهبر شورشیان چیچین همواره روسیه را تهدید به حملات بیشتر کرده است.

در سال ۲۰۱۰، کم از کم ۳۰ نفر زمانی در متروی مسکو کشته شد که دو زن مهاجم انتحاری بم های همراه شان را در درون ازدحام قطار زیر زمینی منفجر کرد.

در سال ۲۰۰۴، در اثر برخورد پولیس با تندروان اسلامی که کودکان را در یک مکتب در جنوب روسیه گروگان گرفته بودند، بیش از ۳۳۰ نفر کشته شد که نصف قربانیان کودکان بودند.

در سال ۲۰۰۲، یورش پولیس برای گرفتاری گروگان گیران در یک سینما در مسکو سبب کشته شدن ۱۲۰ نفر شد.

XS
SM
MD
LG