لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: تعزیرات در صورتیکه متحدانه اعمال شود موثر است


بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده به روز یکشنبه در جریان بازدید از مالزیا گفت که اروپا و امریکا باید در قسمت وضع تعزیرات شدیدتر علیه روسیه به خاطر جدایی کریمه از اوکراین متحد گردند.

آقای اوباما بر همکاری امریکا در کار جستجوی طیاره ناپدید شدۀ مالزیا نیز مجددا تاکید ورزید.
رئیس جمهور اوباما طی یک کنفرانس مطبوعاتی بیان داشت که چگونگی اتخاذ هر نوع تصمیم در مورد وضع تعزیرات بر روسیه و صدمه وارد کردن بر اقتصاد آن کشور مربوط به این موضوعست که آیا امریکا و متحدینش می توانتد یک موقف واحد را در پیش گیرند یا خیر.

رئیس جمهور اویاما اضافه کرد که بدون وحدت تعزیرلات بر روسیه تاثیرگذار نخواهد بود، انها فروش بعضی سلاح معین به روسیه را اجازه نخواهند داد ولی قرار دادی های نظامی اروپا، تقاضای روسیه را مرفوع می کنند و تعزیرات در انصورت موثر واقع نخواهد شد.

آقای اوباما روسیه را هشدار داد که اگر تحریکات ادامه یابد پیامد های خواهد داشت. اقای اوباما اضافه کرد که ما و اتحادیه اروپایی متفقانه گفته ایم تا زمانی که روسیه، به عوض حل صلح آمیز این موضوع، به اعمال تحریک آمیز خود ادامه دهد پیامد روز افزون وجود خواهد داشت.

آقای اوباما تاکید کرد که امریکا به تنهایی نمی تواند در قسمت وضع تعزیرات موثر واقع گردد، وی افزود که این مفکوره که ما به تنهایی، بدون اتحادیه اروپایی، تعزیرات وضع نمایم و این موضوع ممکن باعث تغیر عقیده آقای پوتین خواهد شد، نادرست است.

دور دیگر تعزیرات، که ممکن به روز دوشنبه اعلام گردد، افراد و نهاد های روسی را هدف قرار خواهد داد. اما ممکن به سکتور های اقتصادی روسیه مستقیما ضرر نرساند. از سوی دیگر رئیس جمهور اوباما در سفرش به آسیا به روز یکشنبه با نجیب رزاق، صدراعظم مالزیا، در کوالالمپور ملاقات کرد.

ایندو رهبر در این سفر موضوعات تجارتی، دفاعی، و امنیت بحری را مورد بحث قرار دادند. توقف بعدی اقای اوباما در این سفر چند روزه، کشور فلیپین ذکر شده است.
XS
SM
MD
LG