لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه به مهاجرین سوری سند تابعیت نمیدهد


با وجود روابط نزدیک حکومت سوریه و روسیه، مقامات روسی تا اکنون صرف به دو سوری سند تابعیت داده است و باقی مهاجرین سوری به شمول کودکان، اسناد اقامت موقت دارند.

دانیل شرف، خبرنگار صدای امریکا از یک مکتب مهاجرین سوری در شهرک "نو گانسک" در حومه شهر مسکو دیدن کرده است. این مکتب توسط نهاد های خیریه تمویل می شود.

بسیاری از خانواده های سوری همراه باکودکان این مکتب بعد از آغاز حملات هوایی روسیه در حلب فراری شده اند.

لیلا روغوزینه، ازکمیته کمک های مدنی در روسیه می گویدکه خانواده ها در این مکتب از وضعیت در سوریه سخن نمی زنند.

او افزود:" آنان نمی خواهند که با ما در مورد وضعیت سوریه صحبت کنند. بناً ما نمی توانم بگویم که آنان در مورد این درگیری ها چه نظر دارند. فکر نمی کنم که این افراد خوش باشند. اقارب این خانواده ها یا اینکه ناپدید شده اند و یا به محل نا معلوم فرار کرده اند."

لیلا روغوزینه افزود که با وجود این وضعیت، مقامات روسی به مهاجرین تازۀ سوری در روسیه، تابعیت نداده اند.

شماری زیادی از مهاجرین سوری در روسیه بدون اسناد بوده وبه طور غیرقانونی در شرکت های خیاطی کار می کنند و کودکان آنان از ترس مقامات نمی توانند به مکتب بروند.

این درحالیست که حتی سوری های که از چندین دهه در روسیه زندگی می کنند و شهروند این کشور شده اند می گویند که مقامات روسی بسیار اندک با آنان همدردی دارند.

خدیجه اسماعیل محمد، یک مهاجری سوری گفت که مردم در بین خود از این وضعیت شکایت نمی کنند اما مقامات با آنان روش های بسیار زشت دارند و زندگی را به مشکل میگذرانند.

ریاض یکی از شهروندان سوری از شهر حلب در سال ۱۹۸۹به روسیه رفته و تابعیت آن کشور را به دست آورده بود اما از زمان آغاز درگیری ها در سوریه، مقامات روسی به خانواده او به شمول همسرش فقط اقامت موقتی است.

آقای ریاض افزود که خانه اش در شهر حلب از بین رفته که در آن پسرش همراه با یک سرباز کشته شده است.

دو پسر دیگر ریاض از طریق آب های خطرناک از ترکیه راهی آلمان شده اند. جدایی خانواده ریاض او را از به دست آوردن تابعیت روسیه اظهار ندامت میکند.

با نزدیک شدن زمستان، کودکان سوری با خطر دیگری مواجه است. صنوف آنان به دلیل نبود مرکز گرمی باید به جای دیگری انتقال داده شود.

XS
SM
MD
LG