لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: برای محو داعش می جنگیم، نه بقای اسد


دیمیتری مدویدوف صدراعظم روسیه می گوید عملیات نظامی آن کشور در سوریه به منظور حفظ بشار الأسد بر قدرت نیست، بلکه شکست شورشیان گروه دولت اسلامی است.

آقای مدویدوف طی مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه گفت اتخاذ تصمیم در مورد اینکه چه کسی سوریه را رهبری کند، مربوط به مردم سوریه است.

روسیه حملات هوایی بر سوریه را در اواخر ماه سپتمبر آغاز کرد، اقدامی که روسیه می گوید شورشیان گروه دولت اسلامی را ضعیف می سازد ، اما قدرت های غربی می گویند اقدام روسیه به منظور حمایت از بشار الااسد است.

بعضی از حملات هوایی روسیه بر گروه های انجام یافته هبا گروه دولت اسلامی ارتباط ندارند، اما می کوشند تا اسد برکنار گردد، گروه های که از حمایت ایالات متحده و متحدینش برخوردار استند.

صدراعظم روسیه می گوید خواهان یک حکومت مشروع در سوریه استیم " موضوعات سیاسی، دقیقا موضوعاتی است که توسط روسیه و تمام کشور های که خواهان ایجاد صلح در این منطقه، سوریه و همچنان ایجاد یک حکومت قوی در آن کشور استند، باید مورد بحث قرار گیرد. فرقی نمی کند که چی کسی روی قدرت خواهد بود. ما نمی خواهیم که داعش سوریه را رهبری کند بلکه یک حکومت مشروع باید روی کار باشد."

در همین حال فرانک والتر شتاینمیر وزیر خارجه جرمنی روز شنبه تقاضای خود برای حل سیاسی بحران را بار دیگر تکرار کرد و گفت که استفاده سلاح کافی نیست " فکر می کنم می توانیم پیروز گردیم / در صورتیکه ما تنها به خشونت اتکا نکنیم. وقتی می توانیم موفق باشیم که واقع بین باشیم. واضح است که برای مبارزه علیه داعش از قوا باید استفاده کنیم، ولی حل سیاسی برای بحران سوریه، در میدان جنگ میسر نیست."

صدراعظم روسیه در یک مصاحبه دیگر با تلویزیون دولتی روسیه، ایالات متحده را به خاطر رد مذاکرت با سوریه و روسیه مورد انتقاد قرار داد.

بارک أوباما رئیس جمهور ایالات متحده قبلا در مورد عملیات نظامی روسیه در سوریه تبصره کرده و گفت که اقدام روسیه موثر واقع نمی گردد زیرا آنها از رژیمی حمایت می کنند که برای اکثریت مردم سوریه مشروعیت ندارد.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG