لینک های دسترسی

Breaking News

مسکو: با ترکیه درگیر نمی شویم


مسکو گفته است که در روابط خود با انقره تجدید نظر می کند.
مسکو گفته است که در روابط خود با انقره تجدید نظر می کند.

وزیر خارجۀ روسیه می گوید که سقوط طیارۀ روسی توسط ترکیه یک عمل "تحریک آمیز از قبل طراحی شده" به نظر می رسد اما به گفتۀ وی مسکو به خاطر این رویداد درگیر جنگ با ترکیه نخواهد شد.

سرگی لاوروف که سفر از قبل برنامه ریزی شده اش را به ترکیه لغو کرد، امروز گفت که مسکو در روابط خود با انقره تجدید نظر می کند. اما خبرگزاری انترفکس روسیه گزارش داده که آقای لاوروف با همتای ترکی اش صحبت تلیفونی کرد.

در همین حال احمد داود اوغلو، صدر اعظم ترکیه به قانونگذاران آن کشور گفت که انقره هیچ قصدی برای ایجاد کشیده‌گی در روابط با روسیه را ندارد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز سقوط طیاره روسی را توسط جت های جنگی ترکیه دفاع از امنیت کشورش خواند و گفت که انقره خواستار تیره‌گی روابط با مسکو نیست.

سایر مقامهای ترکیه گفته اند که جت جنگی روسی برای مدت ۱۷ ثانیه به مسافۀ دو کیلومتر در درون حریم فضایی ترکیه پرواز کرد و در این مدت ده هشدار صادر شد که همه از سوی پیلوت های روسی نادیده گرفته شد. اما روسیه می گوید که طیارۀ آن کشور هرگز وارد قلمرو سوریه نشده است.

این در حالیست که روسیه در واکنش به این اقدام ترکیه از استقرار میزایل های پیشرفتۀ اس ۴۰۰ در ولایت لاذقیۀ سوریه – هم مرز با ترکیه- خبر داد. مسکو همچنان گفته است که کشتی های مجهز با راکت های رهبری شده را نیز در ساحه مستقر می سازد.

XS
SM
MD
LG