لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه ناقضان آتش بس سوریه را به تنهایی سرکوب می کند


روسیه هفتۀ گذشته شماری از طیاره های جنگی خود را از سوریه بیرون کشید.
روسیه هفتۀ گذشته شماری از طیاره های جنگی خود را از سوریه بیرون کشید.

روسیه روز دوشنبه هشدار داد که اگر ایالات متحده در پاسخ هماهنگ بر ضد ناقضان آتش بس در سوریه عمل نکرده و آن را رد کند، روسیه به تنهایی دست به کار شده و سر از روز سه شنبه جواب ناقضان آتش بس را خواهد داد.

سرگی رودسکوی رئیس اوپراسیون ستردرستیز وزارت دفاع روسیه گفته است که ایالات متحده از پیشنهاد مسکو برای نظارت مشترک از آتش بس در سوریه، پای خود را پس کشیده است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس از قول آقای رودسکوی نگاشته است که تاخیر بیشتر سبب تلفات غیرنظامیان می شود. او ادعا کرده است که از زمان انعقاد آتش بس، تنها ۶۷ نفر در شهر حلب در اثر آتشباری تندروان مخالف دولت سوریه کشته شده است.

آقای رودسکوی روز دوشنبه با نشر اعلامیۀ گفته است که روسیه باید مستقلانه از نیرو کار بگیرد زیرا به گفتۀ وی ایالات متحده هفتۀ گذشته در گفتگوها با روسیه، پاسخگویی مشترک و هماهنگ را رد کرد. مقامهای ایالات متحده تا کنون در این مورد واکنشی نشان نداده اند.

با وساطت روسیه و ایالات متحده از تاریخ ۲۷ فبروری تا کنون آتش بس در سوریه نافذ شده است که به گونۀ چشمگیری سبب فروکش کردن جنگ در آن کشور شده است. گروه دولت اسلامی و جبهۀ النصره که وابسته به شبکۀ القاعده می باشد از این پیمان آتش بس مستثنا می باشد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور ورسیه هفتۀ گذشته دستور داد که شماری از طیاره های جنگی روسیه از سوریه بیرون کشیده شود، اما افزود که جنگ بر ضد گروه دولت اسلامی و جبهۀ النصره ادامه خواهد یافت.

گزارش: اسوشیتدپرس

برگردان: نجیب الله احمدیار

XS
SM
MD
LG