لینک های دسترسی

Breaking News

سخنگوی کرملین: روسیه هیچ نفعی در مداخله به انتخابات امریکا ندارد


ولادیمیر پوتین این موضوع را رد نموده که کاندیدان "قطعۀ روسیه " را بازی میکنند.
ولادیمیر پوتین این موضوع را رد نموده که کاندیدان "قطعۀ روسیه " را بازی میکنند.

در حالیکه امریکاییان به دادن رأی شان برای رئیس جمهور آیندۀ این کشور آغاز نموده اند، دیمیتری پیسکوف سخنگوی کرملین آخرین تقاضای روسیه را عنوانی رای دهندگان در ایالات متحده به نشر رسانید که روسیه قصد مداخله در انتخابات امریکا را ندارد.

با وجود اتهامات قصر سفید در مورد "داخل شدن غیر قانونی" کرملین به کمپوتر های حزب دموکرات امریکا و تبلیغات یک جانبۀ رسانه های دولتی روسیه به نفع یک نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، سخنگوی کرملین گفته است که روسیه هیچ نفعی برای مداخله در انتخابات امریکا ندارد و این شایعه را "مضحک" خواند.

دیمیتری کیسیلیف گردانندۀ برنامه هفته وار "خبر هفته"، یک برنامه سرتاسری تلویزیونی که توطئه در مورد انتخابات امریکا را برای ماه ها اشاعه نموده است پیش بینی نموده که رأی امریکاییان به نفع یک کاندید (کلنتن) دزدیده خواهد شد.

ولادیمیر فورولوف تحلیگر پالیسی خارجی و نویسندۀ در روزنامۀ مسکو تایمز به صدای امریکا گفت:" هدف بی اعتبار ساختن سیستم است که گویا نظام دموکراسی ایالات متحده گندیده شده است".

موقف دونالد ترمپ در موضوعات کلیدی روز از سوریه تا اوکراین و تا گسترش ناتو در اروپای شرقی با علاقمندی خاص روسیه همآهنگی دارد. طرف کلنتن، ترمپ را به "ساخت و بافت" با مقام های روسیه متهم میسازد. تحقیقات پولیس فدرال امریکا "اف بی آی" شواهدی درین مورد نیافته است.

در مقابل رسانه های دولتی روسته این موضوع را اشاعه نموده اند که کلینتن مریض، ناتوان و آلود به فساد اداری است. مهم ترین نکته اینست که آنها کلینتن را دشمن "خطرناک" روسیه معرفی نموده اند.

سوم حصۀ نفوس روسیه به این تفکر اند که ترمپ در صورت موفقیت روابط با روسیه را بهتر خواهد ساخت. در مقابل اکثریت در روسیه فکر مینمایند که روابط امریکا با روسیه همین اکنون بسیار تیره شده است و در صورت موفقیت کلینتن بحیث رئیس جمهور کشیده تر خواهد شد.

با وجود جدال روز افزون روسیه در مورد انتخابات ایالات متحده، پوتین این موضوع را رد نمود که کاندیدان "قطعۀ روسیه " را بازی میکنند. وی گفت مسکو خواستار کار با ترمپ و یا کلینتن، هرکدام که انتخاب شوند، میباشد.

گزارش: صدای امریکا

برگردان و ویراستار: احد عزیززاده

XS
SM
MD
LG