لینک های دسترسی

Breaking News

تحرکات تازۀ روسیه، "آزمونی برای ادارۀ ترمپ"


تحرکات اخیر روسیه در قسمت انتقال میزاییل های کروز با قدرت حمل کلاهک های اتمی، توجه ایالات متحده و متحدین ناتو را به گسترش احتمالی برنامه های سیستم دفاعی راکتی در اروپا مبذول داشته است.

با آنهم، کارشناسان امریکایی در مورد چگونگی نصب بیشتر این سیستم ها و پیامد های آن، اختلاف نظر دارند.

در حالی که برخی از قانونگذاران برای اطمینان خاطر شرکای ناتو، طرفدار گسترش سیستم دفاع راکتی اند، دیگران می خواهند این برنامه قبل از اعمار یک ساحه جدید برای نصب سیستم دفاع راکتی در پولند، به عنوان یک وسیلۀ تنش زدایی با روسیه متوقف گردد.

میکاییلا داج از بنیاد هیرتیج میگوید که توقف این برنامه، بر روسیه تاثیری نخواهد داشت. او پیشنهاد میکند که "ایجاد سیستم دفاع راکتی در اروپا، انکشاف قابلیت های دفاعی، قابلیت های منطقوی، و همکاری برای قوی ساختن متحدان، هم از لحاظ سیاسی و هم از نقطه نظر نظامی در داخل و خارج از اروپا" باید ادامه یابد.

تامس کاراکو از مرکز بین المللی مطالعات ستراتیژیک میگوید که استقرار یک راکت کروز روسیه در ماه فبروری ، پیمان سی ساله را نقض کرد، به این معنا که طرح دفاع راکتی باید پیش برده شود.

کراکو به این نظر است که حال برای متوقف ساختن برنامه های دفاعی در پولند و سایر جا ها، موقع درستی نیست.

از جانب دیگر، جان مکین، رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس سنای ایالات متحده گفته است که روسیه با استقرار راکت های کروز دارای قدرت هسته یی، ادارۀ جدید دونالد ترمپ را آزمایش میکند وبه یک پاسخ قوی نیاز دارد.

رئیس جمهور ترمپ گفته است در صورتی که کدام وقت، ملاقاتی با ولادیمیر پوتین داشت، موضوع تعبیۀ سیستم دفاع راکتی را با او در میان خواهد گذاشت.

ترمپ همچنین گفته است که می خواهد اطمینان دهد که زرادخانه ذروی ایالات متحده در جهان از بهترین ها درنوع خود است.

XS
SM
MD
LG