لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا آماده تنبیه روسیه اند


یک روز پس از انکه کریمیا به جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه رای مثبت داد، ایالات متحده و متحدین اروپایی ان علیه روسیه تعزیراتی را به شمول منع صدور ویزه و منجمد ساختن احتمالی دارایی های عاملین مداخله نظامی در اوکراین، وارد کردند.

اقدام امریکا
فرمان اجرایی رئیس اوباما، علاوه بر اینکه مشمول مسدود ساختن دارایی ها ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور برکنار اوکراین است ١١ مقام روسیه و اوکراین، از جمله دو مشاوران ارشد به ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه نیز شامل اند.

آقای اوباما در پی این اقدام گفت که "سیاست ها و عملکردهای فدراسیون روسیه روند دموکراتیک و نهاد های اوکراین را ضعیف میسازد و صلح، ثبات، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی آن کشور را تهدید میکند، و زمنیه را برای سوء استفاده از دارایی ها آن را مساعد میسازد، که در نتیجه یک تهدید غیر معمول و فوق العاده ای به امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده را تشکیل می دهند. "

دیمیتری روگوزین معاون صدراعظم روسیه، در واکنش به این اقدامات، که نام خودش نیز در فهرست تعزیرات ایالات متحده قرار دارد، گفت: کسانیکه در خارج از روسیه دارایی ندارند از این تعزیرات در امان اند.

تنش روابط روسیه -امریکا
باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا بروز یکشنبه در یک صحبت تیلفونی به ولادمیر پوتین، همتای روسی اش گفت که ایالات متحده این همه پرسی را هرگز به رسمیت نمیشناسد.

در جریان این تماس تیلفونی که به سبک جنگ سرد از لفظای شدید در ان استفاده شده بود اوباما از پوتین خواست که برای جلوگیری از گسترش بحران در اوکراین راه حل دیپلومات را به پیش گیرد.

در ضمن قصر سفید اعلام داشت که رئیس جمهور اوباما به رئیس جمهور پوتین یاداور شد که واشنگتن و شرکای اروپایی آن برای وضع تعزیرات اضافی بر مسکو به خاطر حمایت آن کشور از همه پرسی جدایی کریمه از اوکرایین آماده است.

اقدام اروپا
وزرای خارجۀ کشورهای اتحادیۀ اروپا به گونه جداگانه موافقه کرده اند تا بالای بیست و یک مقام روسی و اوکراینی تعزیرات سفر را وضع کرده و سرمایه های آن ها را در منجمد نمایند.
این اقدام پس از ملاقات بیست و هشت وزیر خارجۀ کشورهای اتحادیۀ اروپا در بلجیم اعلام شد.

فهرست بیست و یک مقام رسمی روسی و اوکراینی به خاطر دخیل بودن آنان در روند تحت کنترول قرار دادن منطقۀ کریمه اوکراین در ادارۀ روسیه و حمایت از روند ادغام کریمه به روسیه مشخص شد.

قرار است فهرست افرادی که هدف تعزیرات اتحادیه اروپا قرار گرفته اند با در برگرفتن اشخاص کلیدی دیگر که با رئیس جمهمور روسیه نزدیکی دارند در آینده توسعه یابد.

اعلان استقلال

کریمیا استقلال خود را از اوکراین اعلام کرد و رسماً درخواست پیوستن به فدراسیون روسیه را مطرح نمود.

ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا آماده تنبیه روسیه اند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:38 0:00
پارلمان کریمیا امروز در جلسه فوق العاده خود از این حرکت حمایت نموده اعلان کرد که تمام سرمایه های دولتی اوکراین، ملی خواهد شد. این پس از آن است که مقامات گفتند حدود ٩٧ در صد رای دهنده گان در یک همه پرسی به حمایت از پیوستن کریمیا به روسیه حمایت کرده اند.

حکومت اوکراین و کشور های غربی این همه پرسی را غیر مشروع خوانده و آن را رد کرده اند.
معاون دوما یا پارلمان روسیه گفته است که طرح قانونی را در آینده نزدیک تصویب خواهند کرد که پیوستن کریمیا با روسیه را اجازه می دهد.
XS
SM
MD
LG