لینک های دسترسی

Breaking News

کری برای بهبود روابط با روسیه به مسکو رفت


بحران سوریه، اوکراین و مبارزه با دهشت افگنی نکات اساسی بحث مقامهای روسی و امریکایی بود.
بحران سوریه، اوکراین و مبارزه با دهشت افگنی نکات اساسی بحث مقامهای روسی و امریکایی بود.

روسیه و ایالات متحده در مذاکرات مسکو توافق کردند تا با استفاده از نفوذ خود بر جوانب درگیر در سوریه، آنان را به تسریع تلاش ها به سوی یک راه حل سیاسی تشویق کنند.

جان کری، وزیرخارجۀ ایالات متحده پس از چهارساعت ملاقات با همتای روسی اش گفت "مسکو و واشنگتن در چند روز آینده تلاش خواهند کرد بر بشارالاسد رئیس جمهور سوریه فشار آورند تا "یک تصمیم درست" را در خصوص تعهد کامل به مذاکرات صلح، اتخاذ کند.

اما سرگی لافروف، وزیرخارجۀ روسیه حین سخنرانی در کنفرانس مشترک خبری با آقای کری، نگفت که آیا روسیه برای اعمال هرگونه فشار به ویژه بر آقای اسد آماده است؛ یا خیر.

آقای لاوروف تنها گفت که مسکو تمام جوانب را به پابند بودن به اساسات مذاکرات ژینو که با میانجگری ملل متحد برگزار شد، تشویق می کند.

پیش از آن، جان کری وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفتند که همکاری بین دو کشور برای دستیابی به یک موفقیت غیرمنتظره و آتش بس در سوریه اساسی بوده است.

بحث در مورد بحران سوریه و اوکراین و چگونگی مبارزه بر ضد دهشت افگنی از نکات اساسی بحث میان رئیس جمهور پوتین و آقای کری بود.

آقای پوتین با استقبال از رهبریت ایالات متحده در قبال بحران سوریه گفت "ما آگاه استیم که زمینۀ کاری ما در سوریه، فقط با رهبریت قوی سیاسی ایالات متحده به ویژه رهبریت رئیس جمهور اوباما محتمل بوده است."

وزیر خارجۀ ایالات متحده گفت که همکاری میان مسکو و واشنگتن زمینه را فراهم ساخت تا مردم سوریه نفس راحتی بکشند، خشونتها کاهش یابد و کمک های بشری پس از پنج سال خونریزی به آنان منتقل شود.

آقای کری گفت :آقای رئیس جمهور، می دانم که شما نظریاتی دارید و از قبل در خصوص کاهش نیروها در سوریه،تصامیم بسیار اساسی گرفته اید. بدیهی است که ما نیز مفکوره هایی داریم که اکنون چگونه می توانیم با موثرترین شکل، در گفتگوهای صلح ژنیو پیشرفت داشته باشیم".

جان کری در دیدار با رئیس جمهور پوتین با خوشبینی گفت که در این سفر در صدد فرصتی است تا راهی را برای پیشرفت و در نهایت احیای مجدد روابط میان ایالات متحده و روسیه پیدا کند.

XS
SM
MD
LG