لینک های دسترسی

Breaking News

گسترش ایبولا در غرب افریقا مهار شده است - پاور


خانم پاور به تازگی از کشور های ایبولا زده برگشته است
خانم پاور به تازگی از کشور های ایبولا زده برگشته است

سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد می گوید که نشانه های مثبتی در دست است که واگیری ایبولا در سه کشور غرب افریقا بلاخره تحت کنترول آمده است.

سمنتا پاور این موفقیت را وابسته به کمک های بین المللی، کمپاین های آگاهی بهتر عامه برای کند ساختن میزان ابتلا به این بیماری می داند.

خانم پاور گفته است که حضور کارمندان مرکز کنترول امراض ایالات متحده و واحد های امداد رسان سربازان امریکایی در ساحات ایبولا زده سبب شده است که خاکسپاری محفوظ اجساد مبتلایان ایبولا در لایبریا به ۹۰ در صد و در سیرالیون به ۱۰۰ در صد برسد.

مقامات مرکز کنترول امراض ایالات متحده می گویند که ٧٠ درصد ابتلا به ایبولا در زمان تدفیق اجساد مبتلایان صورت می گیرد، چون مایعات وجود اجساد تا زمان خاکسپاری نیز ویروس ایبولا را با خود می داشته باشد.

سفیر ایالات متحده در ملل متحد که با تازگی از سفر به لایبریا، سیرالیون و گینی برگشته است، از افزایش سطح آگاهی مردم منطقه در مورد ایبولا در مقایسه با گذشته ابراز خوشبینی می کند.

یافته های جدید نشان می دهد که میزان ابتلا به ایبولا در مناطقی که لابراتوار های سیار برای آزمایش خون افراد، واحد های درمانی و مراکز انسجام اجتماعی وجود دارد، به گونۀ چشمگیری کاهش یافته است.

خانم پاور گفت که باید راه برگشت کارمندان صحی را به مناطق ایبولا زده هموار کرد و از اقداماتی پرهیز شود که مانع رسیدگی به این بحران صحی می گردد.

به گفتۀ خانم پاور مردم غرب افریقا از دیدن صحنۀ که رئیس جمهور باراک اوباما، نینا فام نرس مبتلا به ایبولا را در آغوش می کشد خرسند بودند و انتظار داشتند که جامعۀ جهانی در کل باید کشور های آسیب دیده از ایبولا را در آغوش بگیرند.

سفیر ایالات متحده در ملل متحد می گوید که به کارمندان صحی در غرب افریقا اشد ضرورت است و مراکز درمانی ایجاد شده از سوی ایالات متحده برای یک ماه کارمند صحی دارد.

این مقام امریکایی اضافه کرد که با کارمندانی که مشتاق امدادرسانی در غرب افریقا اند باید کمک صورت گیرد، از آنان استقبال شود و به کار شان ارج گذاشته شود.

شماری از ایالت های امریکا از جمله نیویارک در برخورد با کارمندانی که از غرب افریقا بر می گردند، عملکرد متفاوت داشته و آنان را برای ٢١ روز قرنطین می کنند.

سفیر ایالات متحده در ملل متحد می گوید که وی نیز همه روزه حرارت بدنش را اندازه گیری کرده و از آن به مقامات صحی نیویارک گزارش می دهد.

گزارشگر: ویکتور بیتی

برگردان: عبدالواجد عادل

XS
SM
MD
LG