لینک های دسترسی

Breaking News

دانش: افغانستان با دسیسۀ بزرگی مواجه است


محمدسرور دانش امروز در مراسم گرامی‌داشت از "هفتۀ شهید" سخن می‌گفت
محمدسرور دانش امروز در مراسم گرامی‌داشت از "هفتۀ شهید" سخن می‌گفت

هجدهم سنبله با نخستین روز "هفتۀ شهید" برابر است که دولت افغانستان هر سال از آن تجلیل می‌کند و در سراسر افغانستان رخصتی عمومی می‌باشد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان مراسم گرامی‌داشت از "هفتۀ شهید" و پانزدهمين سالروز کشته‌شدن احمدشاه مسعود، را با گذاشتن اکلیل گل در پاى منار وى در چهارراهى مسعود در کابل آغاز کرد.

مراسم گرامی‌داشت از "هفتۀ شهید" زیر سایۀ تدابیر شدید امنیتی در کابل تجلیل می‌گردد و راه‌های منتهی به خیمۀ لویه جرگه در پل‌تخنیک کابل، مسدود است و در سایر جاده‌ها نیز نیروهای امنیتی وسایط نقلیه را بازرسی می‌کنند.

محمدسرور دانش معاون دوم رئیس جمهور در این مراسم گفت، "شهدای" افغانستان، نماد وحدت ملی افغان‌ها است و در انحصار هیچ گروه قومی، زبانی و سیاسی نیستند.

آقای دانش تأکید کرد که افغان‌ها باید روی پاسداری از عزت شان، مبارزه با مداخله‌گران و حفظ وحدت ملی اقوام ساکن افغانستان تمرکز کنند؛ چون این کشور در همین بخش‌ها با توطئه‌های بزرگی از سوی "دشمنان" مواجه است.

او گفت "دشمنان سعی می‌کنند که ملت متحد و یک پارچۀ ما را با نام‌ها و عناوین مختلف متفرق و چند پارچه بسازند، روزی به مسایل قومی دامن می‌زنند و گاهی هم به مسایل زبان، مذهب، سمت و غیره مسایل".

از سوی دیگر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت افغانستان، از عدم توجه به آرمان‌های نسل سوم "شهدای" افغانستان انتقاد کرد و گفت که این مسأله سبب شده است که افغانستان روز به روز تضعیف گردد.

انفجار در کابل

هرچند گل‌نبی احمدزی قوماندان عمومی گارنیزیون کابل دیروز در یک نشست خبری اعلام کرد که امروز از اجتماعات غیرپلان‌شده، راه‌پیمایی، تنظیم قطارهای وسایط و گشت آن به داخل شهر جداً خوداری شود؛ اما وضعیت شهر کابل امروز عکس این مسأله را نشان می‌دهد.

بیشتر جاده‌های کابل شاهد گشت و گذار کاروان موترهایی است که تصاویر احمدشاه مسعود و بیرق حکومت مجاهدین را نصب کرده اند.

در این حال در سرک پنجم قلعۀ فتح‌الله حوالی ساعت ده امروز انفجاری صورت گرفت. وزارت داخله این انفجار را ناشی از بم جاسازی شده در یک بایسکل خواند.

گفته می‌شود که در این انفجار سه فرد ملکی زخمی شده است. این در حالی است که قوماندانی گارنیزیون کابل با اشاره به حملات انفجاری و انتحاری روزهای گذشته تأکید کرد که مخالفین مسلح در تلاش اند تا اجتماعات را هدف حملات خود قرار دهند.

XS
SM
MD
LG