لینک های دسترسی

Breaking News

سرور دانش در مجمع عمومی ملل متحد شرکت می‌کند


قرار است که آقای دانش در در حاشیۀ مجمع عمومی سالانۀ سازمان ملل، ملاقات‌های دو طرفه با مقامات سایر کشورها نیز داشته باشد.
قرار است که آقای دانش در در حاشیۀ مجمع عمومی سالانۀ سازمان ملل، ملاقات‌های دو طرفه با مقامات سایر کشورها نیز داشته باشد.

دفتر معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید که محمدسرور دانش به نمایندگی از افغانستان، امروز برای اشتراک در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به امریکا می‌رود.

قرار است که تا دو روز دیگر، هفتادویکمین مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد در مَقر آن در نیویارک برگزار گردد. در این نشست سران تمام کشورها حضور می‌یابند و سخنرانی خواهند کرد.

اما از افغانستان به جای رئیس جمهور و رئیس اجرائیه امسال، محمدسرور دانش معاون دوم رئیس جمهور غنی شرکت می‌کند.

امیرحسین حسینی مشاور معاونت دوم ریاست جمهوری به صدای امریکا گفت، آقای دانش امروز کابل را به قصد ایالات متحدۀ امریکا ترک خواهد گفت.

به گفتۀ آقای حسینی، در این سفر معاون دوم رئیس جمهور را، برعلاوۀ سایر مقامات دولتی، صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه و حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت خارجۀ افغانستان همراهی خواهد کرد.

قرار است که معاون دوم رئیس جمهور در این نشست، سخنرانی کند و در حاشیۀ مجمع عمومی سالانۀ سازمان ملل، ملاقات‌های دو طرفه با مقامات سایر کشورها نیز داشته باشد.

هنوز این که آقای دانش روی کدام موضوعاتی صحبت خواهد کرد؛ روشن نیست و دفتر وی نیز در این مورد معلومات نمی‌دهد.

این در حالی است که سال گذشته، عبدالله عبدالله در این نشست شرکت کرده بود. از آغاز کار حکومت وحدت ملی، هنوز رئیس جمهور غنی در مجمع عمومی سالانۀ سازمان ملل متحد شرکت نکرده است.

ریاست جمهوری نیز هنوز در این رابطه که چرا به جای رئیس جمهور غنی، معاون دوم وی در این نشست شرکت می‌کند، چیزی نگفته است.

سال گذشته گزارش‌های تأیید نشدۀ وجود داشت که رئیس جمهور به دلیل خوب نبود وضعیت صحی‌اش، عبدالله عبدالله را فرستاده است؛ اما ریاست جمهور با رد این گزارش‌ها اعلام که رئیس جمهور غنی می‌خواهد عید را در افغانستان باشد و نخواست در نشست سالانۀ سازمان ملل شرکت کند.

XS
SM
MD
LG