لینک های دسترسی

Breaking News

ائتلاف گسترده رهبران عرب علیه گروه دولت اسلامی


جان کری با رهبر اتحادیه عرب در قاهره دیدار نمود
جان کری با رهبر اتحادیه عرب در قاهره دیدار نمود

روز جمعه در ترکیه، جان کری گفت ترکیه با ایالات متحده درمبارزه علیه دهشت افگنی همکاری میکند، این درحالیست که وی هشدار داده است که ایالات متحده با ایران همکاری مستقیم نظامی علیه گروه دولت اسلامی درعراق ندارد. جان کری طی سفرش به منطقه اعلام نموده که تا کنون چهل کشور به سطوح مختلف حمایت خویش را در ائتلاف ضد دولت اسلامی اعلام نموده اند.

جان کری: مصر میتواند نقش مهمی در مبارزه علیه گروه دولت اسلامی بازی کند
جان کری: مصر میتواند نقش مهمی در مبارزه علیه گروه دولت اسلامی بازی کند

وزیرخارجه امریکا در مصر در ادامه سفرش به قاهره، با نبیل العرابی، رهبر اتحادیه عرب، همراه با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و سمیع الشکوری، وزیرخارجه مصر دیدار و گفتگو نمود تا حمایت آنها را در مبارزه علیه گروه دولت اسلامی درعراق جلب کند.

جان کری با توجه به اینکه ائتلاف با رهبران عرب و جامعه جهانی در متلاشی نمودن دولت اسلامی حیاتی است گفت کشورهای که درین ائتلاف سهم میگیرند، در زمان مناسب، نقش هرکدام مشخص خواهد شد.

فرانسه، متحد امریکا نیز حمایت نظامی حکومت فرانسه را در مبارزه علیه دولت اسلامی اعلام نمود. فرانسوا هولند، رئیس جمهور فرانسه به عراق سفرنموده و اعلام نمود که نیروهای نظامی فرانسه را به عراق میفرستد. هولند همچنان افزود که ائتلافی اکنون وجود دارد که همکاری کشورهای مختلف را در مبارزه با گروه دولت اسلامی هماهنگ نماید هم در بخش انسانی و هم دربخش امنیتی.

آقای هولند همچنان درمورد برگزاری کنفرانس بعدی در پاریس درادامه همکاری و تشکیل ائتلاف نظامی علیه گروه دولت اسلامی صحبت نمود که ایران جزء این کنفرانس نخواهد بود.

جان کری، وزیرخارجه امریکا نیز این موضوع را تاکید نموده و گفت ایران جزء ائتلاف بین المللی علیه دولت اسلامی نخواهد بود، و ایران حق هیچ نوع حمله در سوریه و جای دیگر را ندارد.

درحالیکه کوشش های برای جلب حمایت رهبران کشورهای اسلامی ادامه دارد، درایالات متحدهُ نیز تعدادی از رهبران جامعه اسلامی خشونت افراطی گروه دولت اسلامی را در عراق و سوریه محکوم نموده اند و از خشونت های افراطی این گروه در شرق میانه نگران استند. این رهبران معتقد اند که ملیشای اسلامی از عقاید افراطی را برای رسیدن به اهداف شان استفاده میکنند.

امام مجید: مسلمانان امریکا اعمال خشونت آمیز گروه دولت اسلامی را محکوم میکنند
امام مجید: مسلمانان امریکا اعمال خشونت آمیز گروه دولت اسلامی را محکوم میکنند

امام محمد مجید، مسوول جامعه مسلمانان در ایالت ویرجینیا میگوید مسلمانان امریکا از تصاویر سربریدن افراد بیگناه بخصوص امریکایی ها ناراحت شده اند. وی گفت ما میخواهیم که سایر مسلمانان جهان دست بدست هم دهند و بگویند که دیگر بس است.

و اکنون ایالات متحده در متلاشی نموده شورشیان تعهد نموده است، جامعه جهانی و رهبران عرب نیز در متلاشی نمودن گروه دولت اسلامی ائتلاف نموده اند.

ائتلاف کشور های عرب علیه گروه دولت اسلامی
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:38 0:00

XS
SM
MD
LG