لینک های دسترسی

Breaking News

سعودی: کشتار محصلان مسلمان در امریکا دهشت افگنی بود


اندوه نعمی برکات در سوگ از دست رفتن فرزندش
اندوه نعمی برکات در سوگ از دست رفتن فرزندش

عربستان سعودی روز یک شنبه کشتار سه محصل مسلمان را در ایالت کرولینای شمالی ایالات متحده امریکا یک عمل شنیع دهشت افگنی خواند و خواستار پایان بخشیدن به انگیزه های ضد اسلامی شد.

خبرگزاری دولتی سعودی با نشر اعلامیۀ حکومت آن کشور، گلوله باری اخیر در دنمارک را نیز عمل دهشت افگنی خوانده و آن را تقبیح کرده است. در این رویداد دو نفر کشته شد.

گلوله باری در شهر کوپنهاگن دنمارک در یک نشستی صورت گرفت که در آن شخصی که کاریکاتور منسوب به پیامبر اسلام را ترسیم کرده بود، نیز شرکت داشت.

از سوی دیگر هزاران نفر روز یک شنبه در دوحه پایتخت قطر راهپیمایی کرده و با خانواده های قربانیان رویداد کرولینای شمالی ابراز همدردی کردند.

شرکت کنندگان این راهپیمایی خواستار حفاظت از جان ده هزار جوان عرب شدند که در پوهنتون های ایالات متحده سرگرم تحصیل اند.

ضیاء برکات ۲۳ ساله، همسرش یسر ابو صالحۀ ۲۱ ساله ورازان ابو صالحه- خواهر ۱۹ سالۀ یسر- روز سه شنبه توسط کریگ هیکس ۴۶ ساله کشته شدند. هیکس به خدا باور نداشته و یکی از منتقدین همه ادیان می باشد.

پولیس ایالات متحده در مورد نحوۀ قتل این سه جوان چیزی نگفته است، اما اعضای خانوادۀ آنان می گویند که گلوله بر سر هر یک آنان شلیک شده بود.

با اینحال، یک روز پس از این رویداد، الازهر بزرگترین انستیتیوت پژوهش های اسلامی مسلمانان سنی در جهان، کشتار این سه جوان عرب را "عمل بزدلانۀ دهشت" افگنی تعریف کرد.

پوهنتون الازهر مستقر در شهر قاهرۀ مصر با ابراز نگرانی عمیق گفته است که ظاهراً انگیزۀ این قتل "نژاد پرستی و اسلام ستیزی" بوده است.

به همین ترتیب، سازمان ۵۷ عضوی همکاری های اسلامی- بزرگترین بلاک کشور های اسلامی – گفته است که این قتل ها جامعۀ بین المللی را در مورد "افزایش احساسات ضد اسلامی و عملکرد هایی اسلام ستیزانه" در ایالات متحده نگران ساخته است.

XS
SM
MD
LG