لینک های دسترسی

Breaking News

شاه سعودی: عاملان حمله بر مسجد را به کیفر می رسانم


حملۀ روز جمعه بر مسجد شیعیان در شهر قطیف عربستان سعودی ۲۱ کشته برجاگذاشت
حملۀ روز جمعه بر مسجد شیعیان در شهر قطیف عربستان سعودی ۲۱ کشته برجاگذاشت

پادشاه عربستان سعودی روز یکشنبه حملۀ انتحاری اخیر را در آن کشور به شدت تقبیح کرد و وعده سپرد که عاملان بم گذاری انتحاری اخیر را در آن کشور، به کیفر می رساند.

سلمان پادشاه عربستان سعودی این رویداد را که در آن ۲۱ نفر کشته شد "حملۀ شنیع دهشت افگنی" خواند که به گفتۀ وی بر ضد ارزشهای اسلامی و انسانی صورت گرفته است.

مسوولیت این حمله را که روز جمعه بر مسجد شیعیان در شهر قطیف صورت گرفت، گروه دولت اسلامی به عهده گرفت. وزارت داخلۀ عربستان سعودی نیز دست داشتن گروه دولت اسلامی را در این حمله تایید کرده است.

ملک سلمان در پیامی خطاب به شهزاده محمد بن نایف وزیر داخلۀ سعودی گفته است که هر عامل، طراح، حامی، همکار یا همدل این جنایت شنیع حسابده بوده و محاکمه و مجازات خواهند شد.

پادشاه سعودی گفته است که تلاشهای آن کشور برای مبارزه با اندیشه های گمراه، مقابله با دهشت افگنان و زدودن بستر رشد آنان هرگز توقف نخواهد یافت.

رسانه های سعودی به نقل از وزارت داخلۀ آن کشور گزارش داده اند که بم گذار انتحاری صالح بن عبدالرحمان القشامی نام داشته و شهروند سعودی بوده است.

وزارت داخلۀ سعودی گفته است که القشامی به خاطر عضویت فعالانه در یک سلول دهشت افگنی وابسته به گروه دولت اسلامی، در عربستان تحت پیگرد قرار داشت.

آزمایش های جنایی ثابت ساخته است که مواد انفجاری کارگرفته شده در بم، یک مواد انفجاری نظامی مسما به RDX بوده است.

حملۀ روز جمعه اقلیت شیعۀ سعودی را هدف قرار داده است؛ فرقۀ مذهبی که هم گروه دولت اسلامی و هم نظام محافظه کار مسلمان سنی سعودی آنان را مرتد می پندارند.

گروه دولت اسلامی عمدتاً در عراق و سوریه فعالیت دارد، اما مسوولیت پذیری آن گروه از حملۀ روز جمعه در قطیف نگرانیها از حضور آن گروه را در سعودی بیشتر می سازد.

XS
SM
MD
LG