لینک های دسترسی

Breaking News

کمیتۀ سویدن سربازان افغان را به حمله بر کلینک متهم کرد


مقامهای وزارتهای داخله و دفاع افغانستان تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده اند.
مقامهای وزارتهای داخله و دفاع افغانستان تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده اند.

مسوولان کمیتۀ سویدن برای افغانستان می گویند که نیروهای امنیتی افغان شب گذشته بر یک کلینک آن موسسه در تنگی سیدان ولسوالی دایمیرداد ولایت وردک عملیات کرده اند که در نتیجۀ آن دو مریض و یک پایواز کشته شده اند.

صلاح‌الدین مومند مسوول بخش مطبوعات کمیتۀ سویدن برای افغانستان گفت که نیروهای امنیتی افغان این کلینیک را مورد بازرسی قرار داده است و دو زخمی و یک پایواز را از کلینیک با خود برده و در صد متری کلینیک آنها را کشته اند.

آقای مومند گفت"در این مورد که زخمیان کیها بودند معلومات نداریم، اما هر کسی که برای تداوی به شفاخانه ما می‌آید مسوولان صحی کمیتۀ سویدن برای افغانستان مؤظف اند که سهولت‌های صحی و تداوی را برای آنان فراهم کنند."

کمیتۀ سویدن این رویداد را مخالف کنوانسیون های جهانی خوانده و گفته است که آن را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.

توریالی همت سخنگوی والی میدان‌وردک عملیات نیروهای ویژۀ پولیس را در این ساحه تایید کرد و گفت که در این عملیات چهار مخالف مسلح دولت کشته، دو مخالف دیگر زخمی و یک نفر دیگر آنان بازداشت شده است.

آقای همت گفت " بدون شک در این منطقه کلینیک، مکتب و منازل مسکونی وجود دارد ... مخالفان مسلح برای رسیدن به اهداف خود از هر جایی استفاده می‌کنند، به نیروهای امنیتی امر داده شده است که متوجه افراد ملکی در عملیات باشند و در این رویداد تلفات افراد ملکی نیست."

مسوولان مطبوعاتی وزارت داخله و وزارت دفاع ملی نیز در تماس تیلفونی به صدای امریکا از این مسأله اظهار بی‌خبری می‌کنند.

طالبان با نشر پیامی به رسانه ها این رویداد را نکوهش کرده و گفته اند که در این عملیات مشترک نیروهای افغان و امریکایی، چهار فرد ملکی کشته شده است.

XS
SM
MD
LG