لینک های دسترسی

Breaking News

بیست ماین‌پاک ربوده‌شده در لوگر آزاد شدند


در دو سال گذشته این سومین باری است که کارمندان آن مؤسسه از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده می‌شوند.
در دو سال گذشته این سومین باری است که کارمندان آن مؤسسه از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده می‌شوند.

شورای ولایتی لوگر می‌گوید، بیست تن از ماین‌پاکانی که روز چهارشنبه از مربوطات پل‌علم مرکز این ولایت از سوی افراد مسلح ربوده شده بودند؛ امروز با میانجی‌گری بزرگان قومی از قید ربایندگان آزاد شدند.

معلومات قبلی

مقامات ولایت لوگر می‌گویند، نیروهای نهادهای کشفی و امنیتی به هدف رهایی بیست ماین‌پاک ربوده‌شده در این ولایت تلاش‌های شان را آغاز کرده اند.

بیست کارمند افغان مؤسسۀ ماین‌پاکی موسوم به "سترلینگ" که در یک موتر نوع کاستر سوار بودند، قبل از ظهر دیروز چهارشنبه در قلعۀ الیاس‌خان از مربوطات پل‌علم مرکز ولایت لوگر، از سوی مخالفین مسلح ربوده شده اند.

به گفتۀ باشندگان محل، تعداد ربایندگان که با اسلحه مجهز بودند، به هشت تن می‌رسید و سوار بر موترسایکل و نقاب به صورت داشتند.

سلیم‌خان صالح سخنگوی والی لوگر امروز پنجشنبه به صدای امریکا گفت، هنوز رد پایی از ماین‌پاکان ربوده‌شده به دست نیامده است؛ اما نیروهای امنیتی برای ردیابی آنان تحقیقات همه جانبه را آغاز کرده اند.

سخنگوی والی لوگر افزود، تلاش می‌کنند تا پس از تثبیت مکان ربوده‌شدگان، برای رهایی آنان، ریش‌سفیدان قومی میانجی‌گری کنند.

هنوز مسؤولیت ربودن این ماین‌پاکان افغان را کسی به دوش نگرفته است؛ اما طالبان چندی پیش به رسانه‌ها گفته بودند که با ماین‌پاکان مشکلی ندارند.

مؤسسۀ سترلینگ که کارمندان آن افغان‌ها استند، از دو سال گذشته به این طرف در پل‌علم مرکز لوگر و ولسوالی‌های خوشی و محمدآغه عملیات ماین‌پاکی را به پیش می‌برند.

در دو سال گذشته این سومین باری است که کارمندان آن مؤسسه از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده می‌شوند؛ اما قبلاً ربوده‌شدگان پس از سپری‌شدن مدتی دوباره آزاد شده اند.

XS
SM
MD
LG