لینک های دسترسی

Breaking News

شناسایی دومین واقعه مثبت پولیو در هلمند


از آغاز سال جاری تا حال به تعداد ۱۸ واقعه مثبت پولیو در افغانستان ثبت گردیده است
از آغاز سال جاری تا حال به تعداد ۱۸ واقعه مثبت پولیو در افغانستان ثبت گردیده است

دومین واقعه مثبت پولیو در سال جاری میلادی در ولسوالی نهرسراج ولایت هلمند شناسایی گردید.

داکتر عبدالاحد حازم،آمر معافیت کتلوی ولایت هلمند به صدای امریکا گفت که یک دختر شش ساله که باشنده قریه بارکزی ولسوالی نهرسراج این ولایت میباشد،فلج شده است.

واکسین پولیو به اطفال زیر سن پنج سال تطبیق میگردد واگر این اطفال از کدام کمپاین واکسین پولیو باز مانند خطر مبتلا شدن شان به پولیو میرود اما اینیار یک طفل شش ساله به این مرض مبتلا وفلج شده است.

اقای حازم،نیز این رویداد را تعجب آور میداند ومیگوید که این طفل تمام دوره های واکسین را به وقت آن گرفته واز هیچ کمپاین اصلی وفرعی باز نمانده است.

وی گفت" نخست سن این طفل از هدف که ما داریم بلند است، یعنی طفلی شش سال عمردارد و ما برای اطفال زیر پنج سال واکسین تطبیق میکنیم، بالای این موضوع تحقیق میکنیم که علت اصلی این واقعه چیست؟ ایا این طفل به محل دیگری هم رفته یا خیر؟"

نخسین واقعه مثبت پولیو درسال جاری میلادی نیز درولسوالی خانشین هلمند ثبت گردیده بود وبعد از یازده ماه دومین واقعه نیز دراین ولایت شناسایی گردید.

سید کمال شاه،مسول هماهنگی و روابط عامه دفتر ساحوی صندوق وجهی اطفال یا یونیسف به رادیو اشنا صدای امریکا گفت که این واقعه برای طفلی که شش سال سن دارد،تعجب آور است وتیم های صحی آنها این مورد را مورد بررسی قرار میدهند که چرا این طفل با وجود گرفتن تمام دوره های واکسین به پولیو مصاب شده است.

از سوی دیگر داکتر عنایت الله غفاری،رئیس صحت عامه هلمند ناامنی ها در هلمند را چالش اساسی درمقابل کمپاین های واکسین پولیو میداندو گفت که جنگ،ماین گذاری ها وپایین بودن سطح آگاهی مردم درمورد واکسین ها موانع بزرگ درمقابل کمپاین واکسین پولیومیباشد.

به شمول این واقعه جدید،از آغاز سال جاری تا حال به تعداد ۱۸ واقعه مثبت پولیو در افغانستان ثبت گردیده است که دو واقعه مثبت پولیو در هلمند،چهارواقعه در فراه،هشت واقعه در ننگرهار ودر فاریاب،هرات ونیمروز یک یک واقعه مثبت پولیو ثبت شده است

XS
SM
MD
LG