لینک های دسترسی

Breaking News

هم آهنگ کننده حملات غرب افغانستان دستگیر شد


هم آهنگ کننده حملات غرب افغانستان دستگیر شد
هم آهنگ کننده حملات غرب افغانستان دستگیر شد

مسؤولین امنیت ملی افغانستان می گویند، بعد از آغاز پروسه انتقال مسؤولیت های امنیتی به نیروهای افغان، مخالفین دولت و شبکه جلاالدین حقانی فشارهای حملات انتحاری و مسلحانه خویش را بر ولایت کابل و هرات افزایش داده اند.

به گفته آنها در جریان هفته گذشته نیروهای امنیتی در هر دو ولایت یاد شده از چندین حملات تازه پلان شده بر تاسیسات دولتی و امنیتی کشور جلوگیری نموده اند.

لطف الله مشعل، سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان، در کنفرانس هفته وار خویش به مطبوعات گفت نیروهای امنیتی افغانستان از یک حمله بزرگ شبکه حقانی که قرار بود ریاست تاسیسات اردوی ملی را مورد حملات شدید انتحاری ومسلحانه قرار دهد، جلوگیری نموده اند.

به قول مشعل، گروه سه نفری طراحان حمله بر تاسیسات وزارت دفاع با واسکت های انتحاری و سلاح گرفتار گردیده که گفته می شود این گروه مسؤول حملات بر حوزه اول امنیتی شهر کابل نیز بوده است.

لطف الله مشعل، سخنگوی ریاست امنیت ملی، در مورد دستاورد های نیروهای امنیتی افغان در ولایت هرات گفت مخالفین دولت مربوط به شورای کویته این بار تلاش داشتند که با استفاده از انفجار موتر بم ها ریاست امنیت ملی ولایت هرات را مورد حملات مرگبار قرار دهند اما نیروهای امنیتی افغان یک تن از طراحان مخالفین دولت را که مسؤولیت تمام ولایات غربی به شمول هرات را داشت با یک تن از همکارانش دستگیرنمودند.

به قول مشعل، داکتر فریدون، مسؤول حملات بر تیم بازسازی ولایتی (پی آر تی) و چوک سینمای ولایت هرات نیز می باشد. مشعل گفت آنها برای فعالیت های تخریبی خویش از یک عراده بس مسافربری بین ولایات قندهار و هرات برای انتقال مواد انفجاری و انتحار کنندگان استفاده می نمودند.

سخنگوی ریاست امنیت ملی می گوید نیروهای امنیت ملی یک گروه چهار نفری دیگر را نیز از مربوطات ولایت هرات گرفتار نموده اند که به گفته سخنگوی ریاست امنیت دو تن آنها اتباع پاکستان می باشند و در تحقیقات خویش گفته اند که برای انجام حملات انتحاری وارد افغانستان شده اند.

XS
SM
MD
LG