لینک های دسترسی

Breaking News

سناتوران امریکايی وضعیت افغانستان را دشوار خواندند


دو سناتور با نفوذ جمهوریخواه تاکید کردند که طالبان نباید دوباره قدرت بگیرند
دو سناتور با نفوذ جمهوریخواه تاکید کردند که طالبان نباید دوباره قدرت بگیرند

جان مککین، رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس سنای امریکا می گوید که باراک اوباما باید به نیرو های امریکایی در افغانستان اجازه بدهد تا آن نیروها از همه توانایی های نظامی خود علیه تندروان استفاده کنند.

این در حالیست که رئیس جمهور امریکا در ماه جون دستور گسترش نقش نظامیان امریکایی را در حمایت از نیروی های افغان به خاطر مبارزه علیه گروه طالبان صادر کرد.​

در همین حال سناتور لنزی گراهام، عضو کمیته خدمات نظامی مجلس سنای امریکا از رئیس جمهور اوباما خواست تا شمار سربازان امریکایی را در افغانستان کاهش ندهد.

آقای گراهام گفت که رئیس جمهور اوباما باید به مشوره فرماندهان نظامی گوش داده و شمار کنونی سربازان امریکایی را در افغانستان حفظ کند تا در مورد ادامه حضور آنان رئیس جمهور آینده امریکا تصمیم بگیرد.

جنرال جان نیکلسن، فرمانده نیرو های امریکایی در افغانستان نخستین گزارش اش را از ارزیابی وضعیت امنیتی در افغانستان در ماه جون به قصر سفید تسلیم کرد.

انتظار می رود که باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده به اساس همین گزارش در مورد تغییر شمار سربازان امریکایی در افغانستان تصمیم بگیرد.

مک کین و گرام پیش از سفر به افغانستان از وزیرستان شمالی در پاکستان دیدن کردند.
مک کین و گرام پیش از سفر به افغانستان از وزیرستان شمالی در پاکستان دیدن کردند.

سناتوران مککین و گراهام که پس از یک سفر دو روزه به پاکستان عصر دوشنبه به افغانستان رفتند، در مصاحبه مشترک با تلویزیون سی بی اس همچنین گفتند که امریکا نباید افغانستان را فراموش کند.

آقای مککین افزود که خروج سربازان امریکایی از افغانستان به معنی "فراموش کردن عبرت از حادثه یازدهم سپتمبر" است.

این سناتور امریکایی گفت که خروج سربازان امریکایی از افغانستان سبب خواهد شد تا تندروان بار دیگر افغانستان را به یک پایگاه امن تبدیل کنند و از آنجا حملات مشابه یازدهم سپتمبر را علیه امریکا طراحی کنند.

اظهارات این دو سناتور امریکایی در حالی بیان می شود که اجلاس سران ناتو در وارسا، پایتخت پولند تا چهار روز دیگر برگزار خواهد شد و گفته می شود افغانستان در صدر اجندای این نشست قرار دارد.

XS
SM
MD
LG